Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Vissa importörer använder väl samma lager för sin restaurangförsäljning och BS. Skulle då inte bli förvånad om saldot kan hamna några dagar ur synk.

Magikern

Medlem
Jag är sugen på att köpa Krug nv på halvflaska men jag undrar om cuvéen som finns på bolaget nu är så bra. nv med 08 som basår har jag provat och den är värd 1300 pix halvflaskan. Är nv vinerna som finns i butikerna nu jämförbara med 08:an?

Sonderlese

Medlem
Är det någon som prenumererar på Jancis Robinson?
Skulle ni kunna återge recessionen för 2021 Newton Johnson Pinot Noir ”Seadragon”? Tim Atkin ger en positiv beskrivning och 96 poäng, JRs Tamlyn Currin sågar årgången?!?

Är det någon som prenumererar på Jancis Robinson?
Skulle ni kunna återge recessionen för 2021 Newton Johnson Pinot Noir ”Seadragon”? Tim Atkin ger en positiv beskrivning och 96 poäng, JRs Tamlyn Currin sågar årgången?!?
16 p

Very pale ruby. Sweet and lightly beetroot nose. Lightness seems to be its main attribute. Lots of acidity and very transparent. May gain interest with time in bottle.

Vad är det högsta restaurangpåslaget ni upplevt? Vi var på krog i Simrishamn igår och tog in en flaska med det korta namnet Le Pinot Noir (från en extremt kort och fattig vinlista)

Vinet kostade 720 kr. Idag ser jag att vinet säljs i Frankrike för EUR 6.90. Måste vara rekord?

Johpe

Medlem
Vad är det högsta restaurangpåslaget ni upplevt? Vi var på krog i Simrishamn igår och tog in en flaska med det korta namnet Le Pinot Noir (från en extremt kort och fattig vinlista)

Vinet kostade 720 kr. Idag ser jag att vinet säljs i Frankrike för EUR 6.90. Måste vara rekord?

Sjukt!

Toppen