Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Segol

Medlem
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Upp till 12 flaskor kostar det 16 Euro i fast kostnad + 0,6 Euro/flaska

Undrar du över det eller nåt annat är det inga problem att maila dem och ställa frågor på engelska
 
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

CH skrev:
Börja med lagring i garderoben till du 100 flaskor.
Brukar inte ta lång tid innan man inser att en vinkyl man köpte tidigt oftast är för liten och en för 1500 på Jula låter inte som ett bra inköp.

Tack för ditt svar, då lägger jag kyl idén på hyllan :)
 

Caviste

Leverantör
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Nodwall skrev:
Hallå
Min tyska har aldrig vart något att skryta om, undrar över fraktkostnader etc hos www.barolobrunello.com
Har vi någon som handlar hos dem ?
Vänliga hälsningar
Mattias

21 EUR för en tolva. Bra service, rekommenderas.
 

moos

Medlem
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Rest EU: bis 12 Fl. 16,00 Euro plus 0,60 Euro/Fl., bis 24 Fl. 32,00 Euro plus 0,60 Euro/Fl.

Med min skoltyska så betyder detta att upp till 12 flaskor så är det 16€ + 0,6€ per flaska. Upp till 24 flaskor 32€ + 0,6€ per flaska.

Slänger in en egen fråga.... har nån smakat på hatt et söners champanger än?
 

Nodwall

Medlem
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Tack för hjälpen allihopa.
Får bli en trevlig beställning snart :)
 

downtown

Medlem
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Per Stade skrev:
Någon som har provat den 1985 Palmer & Co BdB som släpptes idag?

Inte heller provat, men nu ska ni få höra något skrämmande. Min svärfar lade en beställning i butik på en sådan. För några dagar sen fick han besked om att han inte fått någon flaska då tjejen som tagit emot beställningen senare hade avbeställt, med argumentet att hon "tyckte den var så gammal, så den kan man väl inte dricka". Detta är nog det värsta jag hört i Systembolagssammanhang. Vad säger ni?
 
  • Like
Reactions: ZQT
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

downtown skrev:
Inte heller provat, men nu ska ni få höra något skrämmande. Min svärfar lade en beställning i butik på en sådan. För några dagar sen fick han besked om att han inte fått någon flaska då tjejen som tagit emot beställningen senare hade avbeställt, med argumentet att hon "tyckte den var så gammal, så den kan man väl inte dricka". Detta är nog det värsta jag hört i Systembolagssammanhang. Vad säger ni?
Hahahah. Ursäkta att jag skrattar men det var rätt dråpligt. Vilket butik var det?
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

downtown skrev:
Inte heller provat, men nu ska ni få höra något skrämmande. Min svärfar lade en beställning i butik på en sådan. För några dagar sen fick han besked om att han inte fått någon flaska då tjejen som tagit emot beställningen senare hade avbeställt, med argumentet att hon "tyckte den var så gammal, så den kan man väl inte dricka". Detta är nog det värsta jag hört i Systembolagssammanhang. Vad säger ni?
Hahaha, underbart! Men jag har ändå svårt att tro det är den sanna historian...jag menar ingen är vell så inkompetent att hon avbeställer en kunds önskan, jag som trodde att SB främsta ledstjärna skulle vara just 'kund-service' förutom att sälja så mkt BiB som möjligt då förstoss...
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

downtown skrev:
Min svärfar lade en beställning i butik på en sådan. För några dagar sen fick han besked om att han inte fått någon flaska då tjejen som tagit emot beställningen senare hade avbeställt, med argumentet att hon "tyckte den var så gammal, så den kan man väl inte dricka". Detta är nog det värsta jag hört i Systembolagssammanhang. Vad säger ni?

Hoppas det är en skröna, men utgående från att det faktiskt är sant måste jag fråga: har tjejen kvar jobbet? Om ja, varför då? Hade hon däremot ringt upp och frågat något i stil med "vill du verkligen ha något som är så här gammalt?" hade det väl varit mindre konstigt, även om jag inte begriper varför man skulle sätta totalt okunniga personer på att överpröva beställningar...
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

vintomas skrev:
Hoppas det är en skröna, men utgående från att det faktiskt är sant måste jag fråga: har tjejen kvar jobbet? Om ja, varför då? Hade hon däremot ringt upp och frågat något i stil med "vill du verkligen ha något som är så här gammalt?" hade det väl varit mindre konstigt, även om jag inte begriper varför man skulle sätta totalt okunniga personer på att överpröva beställningar...
Vi får vänta med "judgement" tills någon provat, hon kan ju ha rätt! ;)
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Någon som testat Claude Corbon - odlare i Avize. Bra/dåligt ?
 

Per Stade

Lege artis
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

downtown skrev:
Inte heller provat, men nu ska ni få höra något skrämmande. Min svärfar lade en beställning i butik på en sådan. För några dagar sen fick han besked om att han inte fått någon flaska då tjejen som tagit emot beställningen senare hade avbeställt, med argumentet att hon "tyckte den var så gammal, så den kan man väl inte dricka". Detta är nog det värsta jag hört i Systembolagssammanhang. Vad säger ni?

Blev uppringd av butiken som jag brukar beställa till och senare ett SMS att min order var
makulerad. Märkligt att det tar åtta dar att meddela att jag inte fick min låda.
Självklart var det något strul när jag la in beställningen på nätet, jag fick först något fel-
meddelande och först efter nästan 2 timmar ett bekräftelsemail.

Får trösta mig med nykokt hummer, står på kylning just nu och Chablis Grand Cru Les Preuses 2008.
 
Toppen