Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Segol

Medlem
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Ett "källarprojekt" mer eller mindre spelar ingen roll så jag köper
 

Segol

Medlem
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Jag vet och det är där beställningen läggs men tack ändå :)

I de fall där jag testat -02 och -04 eller -95 och -96 av samma vin har jag föredragit -04 resp -95, kan såklart bero på att jag inte kan bedöma potential men jag jag anpassar ändå inköpen efter det
 

Kostjan

Mot bättre vetande
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Någon som kan berätta vad det är för degdatum på Selosse Initial som är deggade i år ??
Trycket på mina har liksom klämts ihop och är omöjligt att tyda
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Kostjan skrev:
Någon som kan berätta vad det är för degdatum på Selosse Initial som är deggade i år ??
Trycket på mina har liksom klämts ihop och är omöjligt att tyda

Är på jobbet nu men den ja köpte i lördags va 24 september typ tror jag 2012 :)
 

Per Stade

Lege artis
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Kostjan skrev:
Någon som kan berätta vad det är för degdatum på Selosse Initial som är deggade i år ??
Trycket på mina har liksom klämts ihop och är omöjligt att tyda

Kan inte heller se vad det står på de som jag köpte från Franska vinlistan.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Kostjan skrev:
Någon som kan berätta vad det är för degdatum på Selosse Initial som är deggade i år ??
Trycket på mina har liksom klämts ihop och är omöjligt att tyda
Mina initial från netteberg står det september 2012
De initial som låg på regeringsgatan vara alla oktober 2012
 

Elvis

Medlem
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Min Initial från Franska Vinlistan (ja, bara en faktiskt) var degorgerad den 5 oktober.
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

gbgpatrik skrev:
Jag har aldrig druckit Selosse men har nu köpt två Initiale och två V.O. Hur länge bör dom ligga innan konsumtion?

Sålänge du bara kan ;D
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

gbgpatrik skrev:
Jag har aldrig druckit Selosse men har nu köpt två Initiale och två V.O. Hur länge bör dom ligga innan konsumtion?

Jag tyckte att den här batchen av Initial både var bättre och mer tillgänglig än de brukar vara, så denna gång kan man ignorera baksidestexten om minst 6 månader efter degorgering.
http://vintomas.wordpress.com/2012/12/0 ... skankarna/

Men ska man någonsin får prova dem i moget skick så vill det ju till att man inte sörplar i sig alla för fort...
 

Martin Berggren

Bad santa
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

gbgpatrik skrev:
Jag har aldrig druckit Selosse men har nu köpt två Initiale och två V.O. Hur länge bör dom ligga innan konsumtion?

Jag har inte provat dessa nysläppta men min tumregel för V.O. har varit fem år efter deg för 2006-2008 deggade. Det rör sig naturligtvis om personlig smak men för mig har detta inneburit perfekt mognad och friskhet i kombination.
 

KimHartman

Medlem
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Kostjan skrev:
Någon som kan berätta vad det är för degdatum på Selosse Initial som är deggade i år ??
Trycket på mina har liksom klämts ihop och är omöjligt att tyda

De Initial jag köpte nu i släppet ser det ut att stå 2012-09-20 på, ganska svårt att tyda trycket dock.
 
Toppen