Resa till Wurzburg

Diskussion i 'Resor' startad av asdf, 12 juni 2019 kl 12:45.

1. asdf

asdf Medlem

Hej hej,

Ska på bröllop i Wurzburg nästa vecka, och noterade att det finns en del vin som produceras där, bland annat Juliusspital. Har inte testat själv något från denna producent, men skulle uppskatta ev tips på producenter i området som kan vara värda ett besök?

Tackar!

2. Zingo

Zingo Medlem

Har bara varit på "dagsutflykt" där via jobbet, mycket trevlig stad. Min vinkunskap är begränsad men besökte Juliusspital-butiken och köpte några flaskor och har blivit lite av min favoritproducent, brukar försöka lägga beslag på dessa när de dyker upp i små partier.
    Kan även rekommendera att ta ett glas riesling/silvaner eller två..., på Alte Mainbruecke (gamla bron) om vädret tillåter, stadens vattenhål.
    Att strosa runt bland vinodlingarna runt Marienberg-fästningen var också avslappnande och är man historieintresserad finns det en del Gustav II Adolf referenser.
    Nåja, har inget svar på din fråga om ytterligare producenter då det var många år sedan jag var där och för tidigt i min "vinkarriär" för att utforska själv. Men du kanske redan varit där så du känner till staden...

3. asdf

asdf Medlem

tack! åker till midsommar, bra med lite idéer!

Dela sidan