Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Restaurang Bhoga (en stjärna, Göteborg)

Ekdahl

Medlem
Bokat bord!
Ser några bubbel som jag inte provat - Någon som provat dessa ?
Pinot drivna men....

André Beaufort Polisy 1998
André Beaufort Polisy 1996
André Beaufort Polisy 1989

Kollar via https://starwinelist.com/storage/wine_lists/209/bhoga.pdf?1540377262

/ Bengt
DEBEA011-A68D-43ED-9AF5-DD417B91174D.jpeg

As we speak, sitter och sippar på denna (1996an) nu. Sendeggad helt klart, animalisk fin syra och visar inte sin ålder. Inte stort, men kul och hyggligt gott.
 

Adamanko

Medlem
Bord på Bhoga reserverat till imorgon.
Haha, ser att jag inte skrivit nåt om det. Och är väl lite sent nu för jag kommer inte ihåg vare sig vin eller mat idag. Men helhetsintrycket var mycket bra. Härlig pretentiös matlagning, goda naturviner och härlig avslappnad personal. Kommer ihåg att jag gärna velat prova Nestarecs bubbel och dom hade kunnat tänka sig att öppna den för oss om vi inte kommit så sent. Det tycker jag var en mycket rimlig inställning som dom ska ha kredd för. Jag ger den 4,5 av 5 vinkorkar och kan definitivt tänka mig att gå hit igen.
 

m3lk3r

Medlem
Har bokat i juli! Brukar alltid ta vinpaket till avsmakningsmeny men tänkte istället ta en flaska eller möjligtvis två då jag inte är så sugen på 5 naturviner på raken. Någon som varit där nyligen och har tips? Hittar ingen uppdaterad lista. Funderar på Beaujolais hela vägen eller kanske champagne. Eller båda.
 
Toppen