Senaste nytt

Deprecated: Use of "parent" in callables is deprecated in /www/webvol44/le/6vbqwak4dlpmvqx/finewines.se/public_html/src/vendor/league/flysystem-eventable-filesystem/src/EventableFilesystem.php on line 431

Deprecated: Use of "parent" in callables is deprecated in /www/webvol44/le/6vbqwak4dlpmvqx/finewines.se/public_html/src/vendor/league/flysystem-eventable-filesystem/src/EventableFilesystem.php on line 431
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Restauranger runt Slussen.

LarsW

Medlem
Hej Vinvänner!

Jag ska på kongress i Stockholm i mitten på oktober. Kommer att bo på Hilton Slussen.
Behöver nu förslag från forumet på bra restauranger hyfsat i närheten. Helst gångavstånd så blir väl Södermalm och Gamla Stan i första hand.
Djuret har ju tyvärr stängt vilket var det enda ställe jag hade erfarenhet från tidigare i de områdena.

Kommer umgås med muggles som inte har något emot att äta och dricka gott men de största utsvävningarna blir nog svårsålda.

Det är tisdag och onsdag som är aktuella dagar.

Alla förslag mottas med tacksamhet!

Krog Agrikultur öppnade häromdagen under guldbron. Har inte haft möjlighet att gå dit själv ännu, men gillar skarpt Filip Fasténs matlagning. Annars tycker jag Pet Sound Bar är schysst för en mellanlandning.

Henrik_T

Medlem
Ja, Lejontornet är väl det som låg där först om jag minns rätt men dom har ju flera resturanger som delar vinkällare.
Skulle tro att Vingården som är deras sommar resturang har stängt i oktober men annars så är det en trevlig miljö och ligger bara en trappa upp från Lejontornet.

MarkusJ

Medlem
Blev bjuden på ganska nyöppnade Lou Lou för ett par veckor sedan, ligger på markplan under Gondolen. Tyckte att det var rätt bra, framförallt med tanke på priserna. Röding för 275kr, mot 445kr på Gondolen. Ingen lång vinlista men rätt bra (fokus på franskt), och helt OK priser. Hade ju hellre gått på Leijontornet, men kan vara en bra backup.

Toppen