This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Danmark=Köpenhamn. Finns flera butiker på Ströget med bra utbud och sortimenthampus86 skrev:Jag har hört att Riedel glas är billigare i danmark än i sverige. Skall bege mig dit i helgen, och undrar om någon har förslag på vilken sort man skall köpa, och var?
magnum skrev:Danmark=Köpenhamn. Finns flera butiker på Ströget med bra utbud och sortiment
Vilka glas? beror lite på vad du dricker. VINUM serien har bra Röd och vit Bordeaux och Bourgogne, Champagne glaset tycker jag är för litet. Men Riedel har gjort ett glas till Bollinger i samma stil som Vinum som jag tror finns i handeln nu ( fanns bara hos Bollinger tidigare) något större och ett bättre val!
Sommelier serien är annars den jag föredrar nackdelen är att rödvins glasen är enorma och lite sköra.
???????? Riedel hade för ett tag sen ett nytt Champagne glas på sin hemsida för Vinum serien liknande form som nuvarande med storleksmässigt som Sommelier. Nu borttaget!????? produktionsproblem? senare release??
Håller med, det glas jag använder 2a mest! Sommelier Champagne 1a ;DMysonoxen skrev:VINUM' s Bordeaux duger bra åt Myson.
(och häromdagen la min fru mina Riedelglas i DISKMASKINEN, hädelse!!! Tur de klarade sig.)
magnum skrev:Håller med, det glas jag använder 2a mest! Sommelier Champagne 1a ;D
Hoppas du köpt på dig lite box vin!... så du får dricka Margaux 1900 på midsommar ;D Kärleken till Margaux 1900 måste väl vara större än hatet till boxarna
anders skrev:Du får vara lite slug vad gäller boxarna. Kopiera allt vad B-G K fyllesvamlar om i TV-inslaget. Då har du fyra beskrivningar hemma direkt utan att behöva smaka. Sedan kan du säkert hitta ytterligare någon recenssion att planka.
Eller, Gud förbjude, kommer vi kanske att i slutet av veckan få en recenssion av typen "...och efter att nu i en veckas tid ha provat boxar får jag konstatera att det inte alls är så tokigt med att dricka dessa viner. Iom min numera något begränsade möjlighet att lagra vin kommer jag framöver att köpa betydligt fler av dessa faktiskt väldigt prisvärda produkter". ;D
Hittat!!! Nya Champagne glaset heter VINUM XL ;Dmagnum skrev:Danmark=Köpenhamn. Finns flera butiker på Ströget med bra utbud och sortiment
Vilka glas? beror lite på vad du dricker. VINUM serien har bra Röd och vit Bordeaux och Bourgogne, Champagne glaset tycker jag är för litet. Men Riedel har gjort ett glas till Bollinger i samma stil som Vinum som jag tror finns i handeln nu ( fanns bara hos Bollinger tidigare) något större och ett bättre val!
Sommelier serien är annars den jag föredrar nackdelen är att rödvins glasen är enorma och lite sköra.
???????? Riedel hade för ett tag sen ett nytt Champagne glas på sin hemsida för Vinum serien liknande form som nuvarande med storleksmässigt som Sommelier. Nu borttaget!????? produktionsproblem? senare release??
anders skrev:Du får vara lite slug vad gäller boxarna. Kopiera allt vad B-G K fyllesvamlar om i TV-inslaget. Då har du fyra beskrivningar hemma direkt utan att behöva smaka. Sedan kan du säkert hitta ytterligare någon recenssion att planka.
Eller, Gud förbjude, kommer vi kanske att i slutet av veckan få en recenssion av typen "...och efter att nu i en veckas tid ha provat boxar får jag konstatera att det inte alls är så tokigt med att dricka dessa viner. Iom min numera något begränsade möjlighet att lagra vin kommer jag framöver att köpa betydligt fler av dessa faktiskt väldigt prisvärda produkter". ;D
anders skrev:Tillbaka till topic.
Krug skrev:Jag tror jag svimmar!
Krug skrev:Jag tror jag svimmar!