Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Säljes 2 x Avintage Vinlagringsskåp - AV306A+

Uncle_Bob

Medlem
Då jag närmar mig med vinkällaren tänkte jag kolla intresse för mina två vinlagrigsskåp. Båda är högerhängda och köpta ifrån vinkylen.se det första oktober 2015 och det andra april 2016 och de har båda gått felfritt 24/7 sedan inköp fram till juni när jag flyttade och sedan dess har de stått avstängda. Klipper in specen nedan men jag skulle vilja komplettera den lite framförallt på kapaciteten, 294 flaskor gissar jag att man får in om man bara staplar Bordeaux perfekt. Mitt bestånd är företrädelsevis flaskor av Bourgogne-typ + en del champagne och tjockare Bourgogne-flaskor och då kom jag upp i knappt 250 flaskor innan det var fullt, kanske hade gått mer om jag pusslat lite med hyllplaceringarna men summa summarum, 294 flaskor får du sannolikt inte in.

Jag har även snickrat två egna hyllor för att bättre kunna stapla champagne och bredare Bourgogne-flaskor, just nu sitter båda i en kyl men jag tänker att jag skickar en med varje kyl (dessa norpar ju även lite kapacitet då de tar 11 flaskor per plan kontra 13 normal-Bourgogne), i övrigt följer allt med enligt spec:

• Vibrationsfri kompressor
• Kolfilter för en luktfri miljö
• 3 fixerade "Premium 1/70" hyllor i ädelträ, 1 utdragbar Collector 1/70 hylla och 1 fixerad Collector 1/70 hylla
• Solid dörr med lås
• Vinföringsark på dörren
• Vintersäkerhetssystem
• Korrekt fuktighet
• Plats för 294 flaskor
• Hjul för enkel hantering
• (Bredd x Höjd x Djup) 70 x 183 x 71 cm
• Energiklass: A+
• Klimatklass: SN
• Effekt: 63 W
• Årlig förbrukning: 131 kW
• Vikt 76 kg
• Tyst - 38 dB dB(A)
• Låsbar
• Tillverkad i Europa

Länk till vinkylen.se:
https://vinkylen.se/produkt.php?pid=2449

IMG_6913.JPG
IMG_9307.JPG


Har även sågat till varsin osb-platta som jag lagt under för att lätt kunna flytta dem med pirra.
De finns i Lindome utanför Gbg, tror inte de är någon höjdare att skicka ;-)

Prisidé 12.000kr st, svårt att uppskatta marknadspris då jag inte hittar något motsvarande på blocket så jag är öppen för diskussion, förhandling och givetvis paketpris om någon behöver båda.

PM'a om ni vill ha telefonnummer!

//Robert

PS. har kollat av med moderator innan jag la ut annons.
 
Toppen