Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Sammanfattning av 2023

Har druckit så otroligt många bra viner i år så det är svårt att välja 😍. Men om jag plockar ut de viner som sitter starkast kvar i minnet så är det:

Visa bifogad bild 31090
Champagne
Cristal 2012
- levererade en särdeles magisk upplevelse i somras. Fantastisk energi, precis som jag vill ha det 🥰.

Vitt
Louis Jadot La Roche des Demoiselles 2017
- ett unikt vin som kommer från en pytteliten plot mitt i Chevalier Montrachet Grand Cru, klassificerat som “Vin de France”. Så jäkla coolt 😎.

Rött
Pichon Baron 2022
- provades på plats i Bordeaux och gick rakt in i mitt nervsystem så jag fick tårar i ögonen och var tvungen att vända mig bort från bordet. Sjukt bra och har beställt flera lådor av detta! ❤️

Starkvin
Graham Vintage Port 1945
- togs fram spontant av värden på en väldigt speciell middag i Beaune i våras. En ynnest att få prova det tillsammans med de vinnördar som var med 🍷
Testade Pichon Barons 22:a på Winefinders stora Bdx-provning i höstas. Klart best in show! Men observera att det vi bjöds var fatprov. Var rädd att ytterligare fatlagring skulle döda frukten, borde buteljeras bums. Min värd lovade att genast mejla slottet.
 

buteljen

Medlem
Testade Pichon Barons 22:a på Winefinders stora Bdx-provning i höstas. Klart best in show! Men observera att det vi bjöds var fatprov. Var rädd att ytterligare fatlagring skulle döda frukten, borde buteljeras bums. Min värd lovade att genast mejla slottet.
Jag provade den också (för andra gången) på den stora Bx-provningen i höstas - men i Köpenhamn. Frukten är helt magisk. Jag är övertygad om att faten inte är några problem för den kvalitet på frukten som den visade. Ser fram emot 2025 (?) när mina lådor dimper ner!
 
Årets bästa provning:
Casanova di Neri på plats i Montalcino

Årets restaurang
Restaurang Äng

100-poängare:
1st, Casanova di Neri Cerretalto 2012. troligen top 10 i livet!

Årets bästa röda:
Casanova di Neri Cerretalto, 2012
Canalicchio di Sopra, Brunello di Montalcino riserva, 2015

Årets bästa vita:
E. Guigal Condrieu La Doriane 2019.
Fritz Haag Brauneberger Riesling Kabinett 2015

Årets bästa söta:
Wine & Soul Porto Vintage Pintas, 2018

Årets bästa bubbel:
André Heucq Histories HL VIII 2008

 
Toppen