Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Sassicaia

Biscanbauer

Medlem
Hej och god fortsättning!
Min fråga är enkel: Hur får jag tag i en Sassicaia???
Min far har under flera års tid pratat om att han vill dricka en innan det är "för sent", men det har aldrig blivit av att han köpt någon. Såvitt jag förstår släpptes den nu i början av december på SB, men tog slut snabbt. Så vad gör jag nu? Kan jag privatimportera, och isåfall varifrån? Om inte, måste jag vänta till nästa släpp, vilket förefaller vara sent under 2019?
/Niklas
 

Gradin

Medlem
Du får nog leta efter andra källor, har själv beställt från t ex vildmedvin.se förut och det har funkat bra.
Lite dyrare har det varit men har beställt magnum då det ej funnits att få tag på här.
 

matage

Medlem
Min far har under flera års tid pratat om att han vill dricka en innan det är "för sent"...

Nu är frågan vad som menas med "för sent".
Min egen far använder sig av det uttrycket mer och mer nu vid 73 års ålder när det gäller viner som ska ligga en evighet innan de är drickfärdiga så om det är den egna livslängden/förmågan att uppskatta ett gott vin som är deadlinen skulle jag istället leta internationellt eller på auktionerna för att hitta en flaska han kan njuta av i närtid. Att köra pop'n'pour på en från bolagets släpp lär inte göra innehållet rättvisa ;)
 
Last edited:

sunqan

Vinös
Det brukar finnas ett antal flaskor av varierande årgång på systembolagets auktioner hos bukowskis. Nästa auktion är i Mars. Såhär: https://www.bukowskis.com/sv/auctions/D016/lots/department/all/search/Sassicaia?utf8=✓ såg det ut i december
Annars är den inte då svår att hitta.
Philipsonwine.com i danmark,som är registrerade distanshandlare hos skatteverket, har ett antal årgångar, man måste regga sig som svensk kund för se svenska priserna och för att kunna beställa hit. Men det finns fler.
 
Toppen