Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Såsvin

Beo

Medlem
Här kommer ett förslag. Fruktigt lättdrucket vid grytan. Lite i grytan och kocken förstör inte sina smaknerver. Finns på halvflaska med skruvkork.
Penfolds Koonunga Hill Shiraz Cabernet (nr 6253)
upload_2015-2-4_22-43-24.png

Andra förslag ?
PS. Vinet och jag kom inte riktigt överens därav denna tråd.
 

Gurto

Medlem
När jag beställer från Carlsberg, till jobbet, försöker de ibland sig på lite merförsäljning och för ett tag sen var det Jacobs Creek de ville kränga (var på någon kampanj tror jag). Förklarade att vi hade tillräckligt med såsvin :) ...ja, det var drygt men ibland kan man bara inte låta bli.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Här kommer ett förslag. Fruktigt lättdrucket vid grytan. Lite i grytan och kocken förstör inte sina smaknerver. Finns på halvflaska med skruvkork.
Penfolds Koonunga Hill Shiraz Cabernet (nr 6253)
Visa bifogad bild 3381
Andra förslag ?
PS. Vinet och jag kom inte riktigt överens därav denna tråd.
Detta var mitt absoluta favoritvin när jag precis hade upptäckt tjusningen med vin för ca 15 år sedan. Känner lite nostalgiskt pirr således. Ett RIKTIGT bra såsvin skulle jag vilja säga (eller minnas kanske är mer korrekt :D).

Fördelen med Penfolds är att man kan köpa alla kvaliteter från botten till toppen och priset skvallrar i princip alltid om vad man kan räkna med att få i glaset.
 
Trådskapare
Beo

Beo

Medlem
Detta var mitt absoluta favoritvin när jag precis hade upptäckt tjusningen med vin för ca 15 år sedan. Känner lite nostalgiskt pirr således. Ett RIKTIGT bra såsvin skulle jag vilja säga (eller minnas kanske är mer korrekt :D).

Fördelen med Penfolds är att man kan köpa alla kvaliteter från botten till toppen och priset skvallrar i princip alltid om vad man kan räkna med att få i glaset.

Det är ett bra grillvin och ett bra såsvin men vad använder ni andra i såsen. Finns det något vin som passar bättre till en rödvinsås ?
 

Mattias Schyberg

Administratör
Det är ett bra grillvin och ett bra såsvin men vad använder ni andra i såsen. Finns det något vin som passar bättre till en rödvinsås ?
Det spelar ingen större roll enligt min erfarenhet. Många hävdar att man bör undvika viner med för mycket fattoner då dessa märks av i maten, men jag är skeptisk. Det som bidrar mest är nog syran och fruktsötman i sig, det mesta i aromväg bör nog kokas bort trots allt. :)
 
Toppen