Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Savart

Dovberg

Medlem
Som säkert många här på forum också gjort så lyckades jag boka två lådor av Savart från Caviste. Otroligt nog lyckades jag också boka en låda av prestigechamapgnerna också, L'Année och Expression Nature. Har aldrig druckit Savart innan, men med tanke på den stilrena och strama stilen i många av de vinerna som Caviste lanserar var jag tvungen att testa. Savart har ju lovordats här en hel del innan också.

Nu är stora frågan, när ska man öppna flaskorna? Behöver de ett par år till på flaskan för att integrera med ektonerna?
 

Elvis

Medlem
Jag provade fyra av Savart-vinerna i onsdags och tyckte att de tre "enkla" var väldigt bra redan nu, särskilt rosén. De KAN såklart lagras men jag skulle själv ha svårt att hålla fingrarna borta.

Däremot tycker jag att l'Annee bör ligga i några år. Eken låg lite utanpå och behöver tid för att integreras.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Är det inte 1-2-3 regeln som gäller som minimikrav på Savart?
1 år på L'Ouverture
2 år på L'Accomplie
3 år på Bulle de Rosé

Drack förvisso min Bulle i somras, mindre än ett år lagrad och den var fantastiskt där och då så ja, lycka till och hålla tassarna borta, brukar ju gå sådär :)
 

Segol

Medlem
Jag har ett par Savart Bulle de Rosé som är deggade januari 2015, nån som vet om det innebär att de har basårgång 2012?
 
Toppen