Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

scart adapter??

hampus86

Medlem
Kära vänner!

Har flyttat upp till sthlm permanent precis, och har köpt en tv link wireless transmitter/reciever(philips), som ska ge mig tv på rummet trots att jag inte har något uttag där. Problemet är att jag precis upptäckt att min tv saknar scart uttag som behövs för att koppla in recievern i tvn!!!!
Någon som vet om det finns någon typ av adapter till detta? Har HDMI uttag och d sub på tvn.
Är detta en "anders" fråga, eller någon annan som är expert?

Tack på förhand!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: scart adapter??

Jag kan ärligt säga att jag inte har den blekaste aning. Jag trodde att Scart var standard på tv apparater, men å andra sidan har jag inte köpt en tv sedan 1995, samt levt helt utan de senaste tre åren så vem är jag att säga vad som är standard.

Adapter you say? Sounds interesting! Låt oss veta hur det går med detta.

Glöm inte heller dan gamla devisen "går det inte med våld, så går det med mer våld". Någonting som funkat framgångsrikt för ett förvånande litet antal människor.

Tillägg: Välkommen tillbaka till den stora staden! Var det en fast anställning på SS som lockade? Du kunde inte missa chansen att dagligen få hantera Gredos, J.P, Åkesson Röd och Vit samt det där spanska vinet som säljs i plastpåse, eller hur? ERKÄNN!
 

Elvis

Medlem
SV: scart adapter??

Scart är analogt och HDMI är digitalt så det finns ingen Scart->HDMI-converter. Det skulle säkert gå att bygga en men den skulle bli väldigt dyr i så fall.

Du får köpa en lång sladd och ta fram borrmaskinen!
 

EuphoniC

Medlem
SV: scart adapter??

Klart det finns att köpa, men det blir nog billigare att byta den befintliga hårdvaran. Det finns inget som hindrar att man konverterar analogt till digitalt, det kräver bara en aktiv konvertering och det kostar.

Exempelvis: http://www.digitaltvexperten.se/produkt.php?p=1061

1061.png

1950.-
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: scart adapter??

Jag har en känsla av att det kommer att dröja. Mima multipla personligheter kan inte enas i frågan.
 

anders

Medlem
SV: scart adapter??

Krug skrev:
Glöm inte heller dan gamla devisen "går det inte med våld, så går det med mer våld". Någonting som funkat framgångsrikt för ett förvånande litet antal människor.

Går det inte med med våld så försök inte med mer våld. Hämta istället en större hammare.
Och om prylen går sönder så behövdes den ändå bytas ut.
 
Trådskapare
hampus86

hampus86

Medlem
SV: scart adapter??

känns ju kul att punga ut ytterligare 2000 kr...hmmm...kanske bättre o dra sladd ut efter väggen till rummet från vardagsrummet..Finns det nån billig mojäng som gör att man kan dela på tv uttaget, så att man slipper se samma kanal på båda tv apparaterna? hur drar man sladd snyggt? Något annat förslag från finewines brain trust?
 
Trådskapare
hampus86

hampus86

Medlem
SV: scart adapter??

Krug skrev:
Jag kan ärligt säga att jag inte har den blekaste aning. Jag trodde att Scart var standard på tv apparater, men å andra sidan har jag inte köpt en tv sedan 1995, samt levt helt utan de senaste tre åren så vem är jag att säga vad som är standard.

Adapter you say? Sounds interesting! Låt oss veta hur det går med detta.

Glöm inte heller dan gamla devisen "går det inte med våld, så går det med mer våld". Någonting som funkat framgångsrikt för ett förvånande litet antal människor.

Tillägg: Välkommen tillbaka till den stora staden! Var det en fast anställning på SS som lockade? Du kunde inte missa chansen att dagligen få hantera Gredos, J.P, Åkesson Röd och Vit samt det där spanska vinet som säljs i plastpåse, eller hur? ERKÄNN!

Ja, självklart var det SS som lockade mig tillbaka till civilisationen. Hur kan man säga nej till att stapla tetra och refillpåsar dagarna i ända?
 

EuphoniC

Medlem
SV: scart adapter??

Vad har du för TV-nät? Du kan inte splitta digital TV annat än att dra TV-antennen till två TV:ar före digitalboxen i det första rummet och sedan addera ännu en digitalbox. Sedan handlar du ett tvillingkort eller så en trådlös cardsplitter.

Cardsplitters hittar du här: http://www.satpro.se/default.asp?id=11401
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: scart adapter??

hampus86 skrev:
Ja, självklart var det SS som lockade mig tillbaka till civilisationen. Hur kan man säga nej till att stapla tetra och refillpåsar dagarna i ända?

Det där var nog bland det mest tragiska jag någonsin läst.

Dagens ungdom! Men å andra sidan så måste det ju vara bättre än att vara ingenjör!
 

anders

Medlem
SV: scart adapter??

Krug skrev:
Men å andra sidan så måste det ju vara bättre än att vara ingenjör!

I sossesverige ja, absolut. Men å andra sidan, du läser väl rapporterna från München? Alkohol på arbetstid och nakna brudar att spana obegränsat på kvällarna, vad mer kan man begära, i synnerhet när man får betalt för det? :D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: scart adapter??

anders skrev:
I sossesverige ja, absolut. Men å andra sidan, du läser väl rapporterna från München? Alkohol på arbetstid och nakna brudar att spana obegränsat på kvällarna, vad mer kan man begära, i synnerhet när man får betalt för det? :D

InKÖNjör?
 
Trådskapare
hampus86

hampus86

Medlem
SV: scart adapter??

MUHAHAHAHA! Hampus 1, TV 0!
"hittade" scartuttag sjukligt kamouflerat bakom en helt osynlig lucka. Och nej, jag hade inte druckit så kan inte skylla på det.
Fan, my manhood is diminishing, kan inte ens min egen tv.
Öl och top gear ikväll får återställa balansen.

SS är faktiskt bra för mig, då jag kan kika in i internsystemet, och "hitta" roliga flaskor som människor inte hämtat ut, och annat.
 

Pomerol

Medlem
SV: scart adapter??

hampus86 skrev:
MUHAHAHAHA! Hampus 1, TV 0!
"hittade" scartuttag sjukligt kamouflerat bakom en helt osynlig lucka. Och nej, jag hade inte druckit så kan inte skylla på det.
Fan, my manhood is diminishing, kan inte ens min egen tv.
Öl och top gear ikväll får återställa balansen.

Pjuh! Jag tror att ett helt forum kan andas ut nu. TV:n inkopplad!

Och grattis till förmodligen en av de sjukaste trådarna i ett vinforum. :D
 
Trådskapare
hampus86

hampus86

Medlem
SV: scart adapter??

haha, nej då..tråden innehållandes björnhetsningsgrop slår denna med hästlängder när det gäller sickness!

Men har fortfarande ett problem! Kan inte byta kanal på tvn med mottagaren! Står inget i användarguiden eller på deras hemsida om det.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: scart adapter??

hampus86 skrev:
haha, nej då..tråden innehållandes björnhetsningsgrop slår denna med hästlängder när det gäller sickness!

Men har fortfarande ett problem! Kan inte byta kanal på tvn med mottagaren! Står inget i användarguiden eller på deras hemsida om det.

Ja jävlar, björnhetsningsgropen är ett lysande exempel på hur en tråd kan spåra ut totalt bara intresse och tid finnes!

Om du provar att använda fjärrkontrollen istället för att peta med mottagaren på tvn så ska du se att det går bättre.
 
Trådskapare
hampus86

hampus86

Medlem
SV: scart adapter??

Krug skrev:
Ja jävlar, björnhetsningsgropen är ett lysande exempel på hur en tråd kan spåra ut totalt bara intresse och tid finnes!

Om du provar att använda fjärrkontrollen istället för att peta med mottagaren på tvn så ska du se att det går bättre.

höhöhöhö..not
 
Toppen