Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Schyssta lunchhak.

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Eftersom jag arbetar i den efterblivna delen av staden (Östermalm) är man inte direkt bortskämd med bra lunchrestauranger. Efter att i omgångar ha klarat av de flesta av ställena runt Karlaplan så har vi fastnat för Cassie, ett så där lagom småsunkigt men ändå soft ställe som bjuder på lite franska bistroklassiker varmat med olika dagens.

Idag blec det en hackebiff med stekt ägg och kapris... I say nice!
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Schyssta lunchhak.

Ett inte fullt så schysst lunchhak hittade jag idag på Valhallavägen. Då jag under det senaste året uttömt alla ställen mellan karlaplan och östermalmstorg så vandrade jag idag ut i diaskoran genom att korsa Valhallavägen. Jag hade en liten beslutsångest gällande vad jag skulle ta, men föll tillslut för övertalningarna från den ansvariga och tod en månadens pasta med månadens sås...

Bad fucking idea.

Vad jag fick på min tallrik var någon form av GI pasta (mod. Grå) med en "hummerssås med räkor" som frsäljningsargumentet var. Utöver de två ingredienserna nämna <--- så tillkom frysta grönskaker (ärtor, morotsstavar och gul paprika) samt fucking ANNANAS! Jävla misär! Annanas i mat är en förbannad styggelse!

Do NOT go there.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Schyssta lunchhak.

Krug skrev:
Ett inte fullt så schysst lunchhak hittade jag idag på Valhallavägen. Då jag under det senaste året uttömt alla ställen mellan karlaplan och östermalmstorg så vandrade jag idag ut i diaskoran genom att korsa Valhallavägen. Jag hade en liten beslutsångest gällande vad jag skulle ta, men föll tillslut för övertalningarna från den ansvariga och tod en månadens pasta med månadens sås...

Bad fucking idea.

Vad jag fick på min tallrik var någon form av GI pasta (mod. Grå) med en "hummerssås med räkor" som frsäljningsargumentet var. Utöver de två ingredienserna nämna <--- så tillkom frysta grönskaker (ärtor, morotsstavar och gul paprika) samt fucking ANNANAS! Jävla misär! Annanas i mat är en förbannad styggelse!

Do NOT go there.

Stackare. :(

Du kunde ha tagit en bulle hem till mig och fått sjötunga meunière istället med en les Vaillons från Raveneau till.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Schyssta lunchhak.

Mysonoxen skrev:
Stackare. :(

Du kunde ha tagit en bulle hem till mig och fått sjötunga meunière istället med en les Vaillons från Raveneau till.

Tack för den 4,5 timme sena inbjudningen. ;D
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Schyssta lunchhak.

Krug skrev:
Tack för den 4,5 timme sena inbjudningen. ;D

Varsågod. ;D

Nåja, gott var det och nu ser jag fram mot två veckors latande framför OS-boxningen med goda viner i näven, så någon restauranglunch blir det inte på ett tag, snarare catering från Pizza Snabb eller något annat utkörningshak, vi får väl ta en varsin Capricciosa i s f :D
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Schyssta lunchhak.

Mysonoxen skrev:
Varsågod. ;D

Nåja, gott var det och nu ser jag fram mot två veckors latande framför OS-boxningen med goda viner i näven, så någon restauranglunch blir det inte på ett tag, snarare catering från Pizza Snabb eller något annat utkörningshak, vi får väl ta en varsin Capricciosa i s f :D

Precis, Pizza snabb! Nyttigheternas nyttighet! Samt 24 pack med cola, en flottig näbrynja och skrikiga barn som leker med tomma toarullar!

FÖR DE É OS!
 

anders

Medlem
SV: Schyssta lunchhak.

JÄVLA MÖRKER!

Jag har alltså lyckats placera in mina futtiga två semesterveckor mitt under vad som måste betraktas till att vara världens tristaste och tråkigaste evenemang?!?!? Dumburken fylld med enfaldiga sportkommentatorer. Bedrövelse! Jämmer och ve!
Jag skulle kanske ta och ställa in semestern och rota fram numret till brasilianskan istället...
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Schyssta lunchhak.

Krug skrev:
Precis, Pizza snabb! Nyttigheternas nyttighet! Samt 24 pack med cola, en flottig näbrynja och skrikiga barn som leker med tomma toarullar!

FÖR DE É OS!

Dock törs jag erkänna att jag BÅDE gillar boxning och ädla drycker.

Dricker man diverse godis anser vissa att man borde vara intresserad av hästpolo och liknande istället. Det är inte jag.
 

anders

Medlem
SV: Schyssta lunchhak.

De kunde ju plockat med K1 eller Ultimate Fighting så hade det varit kul att titta på OS. Sumo är också kul.
Tycker att boxning, åtminstone i de högre viktklasserna, ganska snabbt ramlar ner i promenadtempo och då händer det inte så mycket.

Vad gäller hästpolo hade det varit en perfekt sport att sända massor från. Den finns inte med på OS-programmet. Jag har för mig att den sporten aldrig kan bli aktuell heller eftersom den är diskriminerande. Man måste ha klubban i höger hand så vänsterhänta har det lite jobbigt.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Schyssta lunchhak.

anders skrev:
De kunde ju plockat med K1 eller Ultimate Fighting så hade det varit kul att titta på OS. Sumo är också kul.
Tycker att boxning, åtminstone i de högre viktklasserna, ganska snabbt ramlar ner i promenadtempo och då händer det inte så mycket.

Vad gäller hästpolo hade det varit en perfekt sport att sända massor från. Den finns inte med på OS-programmet. Jag har för mig att den sporten aldrig kan bli aktuell heller eftersom den är diskriminerande. Man måste ha klubban i höger hand så vänsterhänta har det lite jobbigt.

Eller vattenpolo med två hungriga hajar i bassängen! Det hade varit sport det!
 

anders

Medlem
SV: Schyssta lunchhak.

Ja, när vi nu ändå spårar ur tråden så vill jag föreslå en kombination av tae kwon do och ishockey. En fly kick med skridskor, det ni...
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Schyssta lunchhak.

anders skrev:
De kunde ju plockat med K1 eller Ultimate Fighting så hade det varit kul att titta på OS. Sumo är också kul.
Tycker att boxning, åtminstone i de högre viktklasserna, ganska snabbt ramlar ner i promenadtempo och då händer det inte så mycket.

Vad gäller hästpolo hade det varit en perfekt sport att sända massor från. Den finns inte med på OS-programmet. Jag har för mig att den sporten aldrig kan bli aktuell heller eftersom den är diskriminerande. Man måste ha klubban i höger hand så vänsterhänta har det lite jobbigt.

Det är fint med hästsport. Sverige blev av med ett OS-guld i lag en gång (om det var i dressyr eller hoppning törs jag inte svara på) för att en av deltagarna inte var adlig eller militärofficer. Där kan vi snacka diskriminering.

k1 och Ultimate hade jag gärna sett på programmet. Sumo är lite för mycket bökande fläskberg för min smak.
 
Toppen