Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Simon-Selosse, bu eller bä?

akaSami

Livsnjutare
De flesta här på forumet är bekanta med Jacques Selosse, men vad är detta för en producent?
Är det någon som testat champagne från detta hus?
Efter en snabb googling ser jag att det rör sig om en liten familjeägd producent. Lokaliserad i Avize.
 

mmh

Medlem
De flesta här på forumet är bekanta med Jacques Selosse, men vad är detta för en producent?
Är det någon som testat champagne från detta hus?
Efter en snabb googling ser jag att det rör sig om en liten familjeägd producent. Lokaliserad i Avize.
Gjorde ett spontanbesök hos Simon Selosse 2009 och provade igenom sortimentet. Jag vill minnas att de var helt ok, bra syra, men lite tråkiga och anonyma kanske. Kommer ihåg att jag endast köpte en flaska (minns inte vilken) vilket tyder på att jag inte gillade dem alls lika mycket som övriga producenter jag besökte i Avize den gången (Franck Bonville, De Souza, Pierson-Withaker, Varnier-Fanniere etc.)
 

mmh

Medlem
Gjorde ett spontanbesök hos Simon Selosse 2009 och provade igenom sortimentet. Jag vill minnas att de var helt ok, bra syra, men lite tråkiga och anonyma kanske. Kommer ihåg att jag endast köpte en flaska (minns inte vilken) vilket tyder på att jag inte gillade dem alls lika mycket som övriga producenter jag besökte i Avize den gången (Franck Bonville, De Souza, Pierson-Withaker, Varnier-Fanniere etc.)
Bör kanske tilläggas att stilen är totalt olik Jacques Selosse.
 
Trådskapare
akaSami

akaSami

Livsnjutare
tack för feedback, det var min misstanke att det inte var någon höjdare, då hade den antagligen dykt upp på radar tidigare, jag prioriterar skåpplatserna på bättre bubbel :) med lite tur kan man knipa några riktiga selosse på fredag!
 
Toppen