Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Ska vi slå vad: Rött eller vitt? Vad satsar du på?

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Denna funderar jag på att iaf bjuda på.
Lär inte kosta skjortan.
Men, vad tror du?
Rött? Vitt?
Torrt? Sött?
Screenshot 2021-03-16 at 03.31.11.png


Känner mig som en sån där i Ronja Rövardotter:
"Men, vaffo gör de på DETTA viset?"
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Eller restaurangens namn (Shiseido Parlour).
Precis så! Vinet är från/till en lite speciell italiensk restaurang i luxe-distriktet Ginza i Tokyo. Länk här: https://parlour.shiseido.co.jp/en/index.html

Tysktappat Bdx-vin för förtäring på italiensk restaurang i Japan...

Egentligen inte så konstigt, eftersom Volvobilar idag består av komponenter producerade i över 50 länder...

Kanske korken är från Portugal, etiketterna tryckta i Polen på papper från Finland och folien kommer från Canada. Tryckfärgerna kanske från USA och emballaget från Algeriet.

Jag gissar på "borttappat".
 

Poussard

Medlem
Precis så! Vinet är från/till en lite speciell italiensk restaurang i luxe-distriktet Ginza i Tokyo. Länk här: https://parlour.shiseido.co.jp/en/index.html

Tysktappat Bdx-vin för förtäring på italiensk restaurang i Japan...

Egentligen inte så konstigt, eftersom Volvobilar idag består av komponenter producerade i över 50 länder...

Kanske korken är från Portugal, etiketterna tryckta i Polen på papper från Finland och folien kommer från Canada. Tryckfärgerna kanske från USA och emballaget från Algeriet.

Jag gissar på "borttappat".
Inte så ofta man pratar om bilars terroir så liknelsen haltar lite.
 
Toppen