Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Skicka vin till Frankrike

jrick

Medlem
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att skicka vin härifrån till Frankrike eller något annat land i EU? Jag har några flaskor som jag vill sälja på auktion på idealwine.com, men de kan inte ordna upphämtning så jag måste ordna med frakten själv. Fastnar dock på att UPS inte tillåter att man skickar alkoholhaltiga drycker om man inte har ett särskilt avtal för det, och jag vill inte mörka vad det är jag skickar. Finns det något fraktbolag som tillåter att privatpersoner skickar alkoholhaltiga drycker?
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att skicka vin härifrån till Frankrike eller något annat land i EU? Jag har några flaskor som jag vill sälja på auktion på idealwine.com, men de kan inte ordna upphämtning så jag måste ordna med frakten själv. Fastnar dock på att UPS inte tillåter att man skickar alkoholhaltiga drycker om man inte har ett särskilt avtal för det, och jag vill inte mörka vad det är jag skickar. Finns det något fraktbolag som tillåter att privatpersoner skickar alkoholhaltiga drycker?
Både Postnord och DHL och Schenker av vad jag vet skickar ju utan problem.
 
Trådskapare
jrick

jrick

Medlem
Absolut men har inte varit några problem de senaste månaderna... Även om det står "champagne" på paketet tex.
Alltså nu är det ju jag som skickar och inte tar emot. Eftersom det inte är tillåtet gods kan jag ju inte försäkra innehållet mot skada eller förlust.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Alltså nu är det ju jag som skickar och inte tar emot. Eftersom det inte är tillåtet gods kan jag ju inte försäkra innehållet mot skada eller förlust.
Funkade för mig. Säger inget mer än så.
Lita på ditt eget omdöme eller kör ner till Frankrike själv med varorna :)
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att skicka vin härifrån till Frankrike eller något annat land i EU? Jag har några flaskor som jag vill sälja på auktion på idealwine.com, men de kan inte ordna upphämtning så jag måste ordna med frakten själv. Fastnar dock på att UPS inte tillåter att man skickar alkoholhaltiga drycker om man inte har ett särskilt avtal för det, och jag vill inte mörka vad det är jag skickar. Finns det något fraktbolag som tillåter att privatpersoner skickar alkoholhaltiga drycker?
Nej. Jag har kollat avtalsvillkoren grundligt och även frågat företag.

Lagligt att skicka men brott mot avtalsvillkoren. Blir det problem är det alltså kört. Om det är värt att chansa får du avgöra själv.
 
Toppen