Skriva ut förteckning av vinkällaren

Diskussion i 'Språklåda för gäster' startad av Boxarn, 22 november 2019.

1. Boxarn

Boxarn Medlem

Hej,
    Jag undrar om någon har erfarenhet (från Vivino, Wineceller eller liknande). v att få ut en råfil eller färdigt format på de viner som finns lagrade i vinkällaren. Jag tycker att nuvarande appar inte ger den överblick jag önskar erhålla från helheten i vinkällaren då jag har drygt 1000 viner. Jag önskar kunna sortera på druva, land, mitt egna betyg, år etc. Någon som har erfarenhet kring detta?
    Vänligen
    Magnus

2. lukastollig

lukastollig Pudelfantast

Cellartracker har allt du önskar dig. Du kan sortera på i princip valfria parametrar i flera steg, exv. land, region, producent, du kan exportera till excel eller skriva ut en vinlista i restaurangformat med flera olika sorteringsalternativ mm. Har du en excel på vinerna kan du också direkt ladda upp den mot cellartracker så slipper du besväret att lägga in källaren manuellt.

MagnusH70 och Crist(al)ian 77 gillar detta.
  3. fluff

fluff Medlem

Säger också Cellartracker, supersmidigt.

MagnusH70 gillar detta.
  4. Boxarn

Boxarn Medlem

Snyggt! Låter precis som det jag söker efter. Kostnad?

5. lukastollig

lukastollig Pudelfantast

Gratis. Man kan betala om man vill.

6. Ludvig

Ludvig Medlem

Om man ”betalar” eller skänker pengar så öppnar CT värderingsfunktionen så du ser vad vinerna i din samling värderas till.

7. jalvemo

jalvemo Medlem

Jag gillar ”skriv ut hela vinkällaren som resturangvinlista”!
    Bra resturang! Å bara vin man gillar till bra priser! :)
    Jag kör också CT, och sedan har jag kopplat Vinopal appen på paddan till CT (också gratis), ger en bra visuell överblick.
    CT är en av få grejer jag faktiskt väljer att betala för när man inte måste, bra grejer

fluff, Crist(al)ian 77, Elvis och 6 andra gillar detta.
  8. Borjes_bubblor

Borjes_bubblor Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor

Hur exporterar man excel till ct?

9. sunqan

sunqan Vinös

Borjes_bubblor och lukastollig gillar detta.
  10. Borjes_bubblor

Borjes_bubblor Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor

11. JonasBo

JonasBo Medlem

Jag gjorde detta för ett år sedan.
    Då jag redan hade mitt innehav lagrat som spreadsheet var det en enkel match för att importera (går via supporten så man får donera en mindre slant, med det är det värt imo)

Dela sidan