Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 1 februari 2019

ben

Medlem
Blev Larmandier-Bernier 12 och PetNat:en. Förstnämda slut i webblagret på under 40 sekunder verkar det som. PetNat:en på 3 minuter. Spännande!

Och sedan en drös Omnipollo Bianca Mango Lassi Gose också. Fint att fylla på med surisar inför sommaren!
 
Last edited:

Dan

Medlem
För min del blev det Saar, Dolcetto d'Alba, Giacomo och Montmains chablis premier cru. Hann inte knipa Larmandier men ska försöka haffa den i butik på lunchen..
 

Pnilsson76

Medlem
Blev Saar ,Giacomo,Drouhin Sat . Men Larmandier tog snabbt slut...:( Ser att Hansa Malmö har 24 st så får bli en sväng på lunchen tror jag...
 
Vad tror ni om lagringspotentialen på Feltons Pinot? Klickat hem 2 men funderar på en till..
Har samlat på Felton Road sedan deras årgång 2013. Block 3 och Block 5 har jag ännu inte rört men börjar väl bli dags snart Bannockburn och Cornish Point har jag avnjutit både unga och med 2-3 år på nacken och de har varit lysande oavsett. Bannockburn kan du med stor säkerhet lagra i 7-8 år iallafall utan problem.
 

derekdeep

Medlem
Har samlat på Felton Road sedan deras årgång 2013. Block 3 och Block 5 har jag ännu inte rört men börjar väl bli dags snart Bannockburn och Cornish Point har jag avnjutit både unga och med 2-3 år på nacken och de har varit lysande oavsett.

Ok, tack! Då klickar illa kvickt hem en till.. :)
 

derekdeep

Medlem
Har samlat på Felton Road sedan deras årgång 2013. Block 3 och Block 5 har jag ännu inte rört men börjar väl bli dags snart Bannockburn och Cornish Point har jag avnjutit både unga och med 2-3 år på nacken och de har varit lysande oavsett. Bannockburn kan du med stor säkerhet lagra i 7-8 år iallafall utan problem.

Förresten vad är din erfarenhet av deras Chardonnay?
 
Förresten vad är din erfarenhet av deras Chardonnay?
Jag gillar ju fat och tycker det är lysande. Om det inte vore för att jag har köpstopp av min fru skulle jag köpt en låda. Nu köpte jag bara en flaska som är lätt att smuggla in i vinlagringsskåpet utan hennes vetskap ;)

Druckit den både ung och med 2 år på nacken och måste nog säga att efter 2 år var den väldigt mycket bättre.
 

Adamanko

Medlem
Två Wittmann och Giacomo. En Valdiba (måste ju prova allt som kommer från San Fereolo) och efter lite tugg i kön tog jag en Pujanza Finca Valdepoleo. En dansk vinnörd som gav stark rekommendation på den.
 

derekdeep

Medlem
Jag gillar ju fat och tycker det är lysande. Om det inte vore för att jag har köpstopp av min fru skulle jag köpt en låda. Nu köpte jag bara en flaska som är lätt att smuggla in i vinlagringsskåpet utan hennes vetskap ;)

Haha... :) Jepp, klickade också hem en, men funderar på om det ska bli en till.... gissar att de också gör sig fint med några år på nacken?
 

Sebran

Medlem
Blev Larmandier-Bernier 12 och PetNat:en. Förstnämda slut i webblagret på under 40 sekunder verkar det som. PetNat:en på 3 minuter. Spännande!

40 sekunder? Jag satt med musen på köpknappen exakt kl 10.00.00 och klickade, men då var flaskan redan slut. Måste tagit mindre än 1 sekund?!

Men jag gav inte upp och sprang ner till PK-huset och haffade 2 styck där istället :)
 

Skrutt

Medlem
För mig blir det bara en flaska, närmare bestämt en 2015 Drouhin Santenay, och knappt det då jag liksom Niklas på Grappe har erfarenhet av trist vin i den producentens lägre segment. Jag dricker inte så mycket vin (påstår jag) och sparar mig till nästa släpp.
 

Håkan

Medlem
För mig blir det bara en flaska, närmare bestämt en 2015 Drouhin Santenay, och knappt det då jag liksom Niklas på Grappe har erfarenhet av trist vin i den producentens lägre segment. Jag dricker inte så mycket vin (påstår jag) och sparar mig till nästa släpp.
+1, Drouhin är jag extremt försiktig med. Men som alltid är det baserat på årgångar länge sedan.
 
Toppen