Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 21 september 2018

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
I glädjen av att förrådet i nya lägenheten är större och bättre än förväntat så blev det en kompromiss i antalet flaskor. Detta släpp har jag väntat på:)
Beställt:
7 x Veraton
3 x Alto Moncayo
1 x Musar
Lägg till 2 x Aquilon från webben igår!
Känner mig ganska nöjd med att ha hela familjen Moncayo :D
 

Mattias Schyberg

Administratör
Blev ett gäng La Bruja de Rozas och en Crystallum Pinot Noir.
La Bruja de Rozas var fruktansvärt ogin vid öppning men efter ett par timmar i karaff blev det trevligare, något som överensstämmer med vad jag har upplevt vid tidigare bekantskaper med vinet och dess syskon från Comando G.
Crystallum levererar lyxig pinot i rimlig prisklass!
Drack La Bruja igår. Ett lysande vin som i min mun var väldigt lättsmält, stilmässigt som ett mellanting mellan en kvalitetsbojo och en sval, lätt funkig hipstergrenache. :)
 
Drack La Bruja igår. Ett lysande vin som i min mun var väldigt lättsmält, stilmässigt som ett mellanting mellan en kvalitetsbojo och en sval, lätt funkig hipstergrenache. :)
Direkt från öppning? Tyckte provningspatrullens ena utlåtande stämde väl överens med min egen erfarenhet, utspädd körsbärssaft med en rejäl dos alkohol. Jag misströstade dock inte, som sagt stämde första intrycket väl överens med mina tidigare erfarenheter av producentens viner. Men vem vet, jag kanske endast har haft otur vid mina försök, anekdotisk bevisföring är inte värd mycket vid försök till generaliserande slutsatser.....
 

Mattias Schyberg

Administratör
Direkt från öppning? Tyckte provningspatrullens ena utlåtande stämde väl överens med min egen erfarenhet, utspädd körsbärssaft med en rejäl dos alkohol. Jag misströstade dock inte, som sagt stämde första intrycket väl överens med mina tidigare erfarenheter av producentens viner. Men vem vet, jag kanske endast har haft otur vid mina försök, anekdotisk bevisföring är inte värd mycket vid försök till generaliserande slutsatser.....
Så här lyder min smaknot om den är av intresse:

Var mer i beaujolais än i Spanien och grenache blint, men sanningen ligger nog någonstans mellan en ganska varmfruktig gamay och en sval grenache med aningen funk. Fin röd jordgubbsfrukt med drag av kryddor, röda äppleskal, jord och körsbärskärna. Ganska blommig inramning efter lite tid i glaset. Tycker mig ana lite tulpanstjälk eller möjligen geranium. Förhållandevis rent och konventionellt, men det lurar lite stall, uns råttbur och balsamico i bakgrunden som enbart förgyller. Slankt med lite eldigt bett, fint fokus och bra syra. Riktigt härligt vin för en bra peng. (89p)
 
Toppen