Små partier 6 december 2019

Diskussion i 'Lanseringar från Systembolaget' startad av Vincent H, 4 juli 2019.

1. Vincent H

Vincent H Medlem

6 dec 1.JPG 6 dec 2.JPG
    Preliminär lista över små partier som lanseras 6 december

NoSense, Adamanko, LeChat och 2 andra gillar detta.
  2. Adamanko

Adamanko Medlem

Ser ju inte så blodigt ut som det brukar. Det är kanske alla uppskjutna viner som brukar göra december så dyrt? All in på 4/10.

Daniel A gillar detta.
  3. NoSense

NoSense Medlem

Ja några julklappar lär det ju inte bli ifall källaren får det den önskar och behöver.

4. mperor

mperor Medlem

Wow, Renato Ratti för 299. Bra pris.

5. danryd

danryd :)

Renato Ratti lockar. Isåfall är det mer än 6 flaskor, men men...

6. Poussard

Poussard Medlem

Old Vine Trousseau från Argentina är lite förvånande. Beror ju på producent huruvida det är intressant, får vänta tills mer info kommer så man kan se producent.

7. Alex5

Alex5 Medlem

Är det den som säljs för 295kr på philipsonwine för tillfället? Dock vid köp av 12 flaskor.

8. Ragnaie

Ragnaie Medlem

Besökte Renato Ratti för en vecka sen. Upplevde deras Barolo Marcensasco (som jag tar för givet att detta är) inte så trevlig. Smakade artificiellt och svulstigt, ingenting om man uppskattar elegans och traditionella viner från Langhe. En brasklapp för att vinet uppnades i samband med provningen.

Priset är dock väldigt rimligt, om jag inte missminner mig så kostade en flaska 31-35 EUR hos producenten.

mperor, Skrutt och jrick gillar detta.
  9. mperor

mperor Medlem

Ja, fast jag tror deras vin på hemsidan syftar på deras släpp för några år sen (dvs hemsidan är inte uppdaterad). Men kan såklart ha fel

Dela sidan