Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Småpartier 8 december 2017

Här kommer mina smaknoter:
Den här gången var det nästan genomgående väldigt bra viner. Det var ytterst få besvikelser. Tyvärr var det också få positiva överraskningar. Det mesta smakade som det borde. Är man ute efter ett speciellt vin från det här släppet så blir man nog inte besviken.
Vilka är då julklappstipsen?

Bra läsning. Grymt med bilder dessutom! Tummen upp!! Tack
 

Bastardo

Medlem
Pappa har druckit whisky från Nikka förut och pratat gott om dem, ingen aning själv.
Diplomati känner jag igen, och det är väl bara att passa på när de kommer i Små Partier? :D
Hittade själv också flera intressanta julöl. Ska försöka hinna med att beställa några av dem. :)
 
En annan fråga som jag vill slänga ut här, vilken champagne ska man satsa att handla, spontant tänker jag köpa Henriot Rosé om ingen annan champagne kunnig säger att, "-den här är ett måste".
Cave Privéen är en fantastisk champagne om du gillar riktigt mogna honungschampagner. Annars tycker jag att den du valt är mest intressant. Deutz prestiger är för aggressivt prissatta och 12:eek:rna som säljs nu har fått för kort tid på jästfällningen. Grande Annéen kan vara ett tänkbart köp också, även om det är en medioker årgång.
 
I förtvivlan av att ha missat Coche-Dury i gårdagens webbsläpp klickade jag hem en variation flaskor:
 
Toppen