Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Snygga tavlor med vinmotiv

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
I går köpte jag och min sambo vårt första hus! Detta firades såklart med Champagne och glädjeskutt hela kvällen.

I och med husflytt så öppnat det äntligen upp möjligheter för mig att köpa ett eller på sikt flera vinkylskåp, och då kom jag på den briljanta idén; vore det inte snyggt med lite tavlor i vinets tecken i närheten?

Så.. vilka är de snyggaste tavlorna enligt er?
 

john b

Medlem
I går köpte jag och min sambo vårt första hus! Detta firades såklart med Champagne och glädjeskutt hela kvällen.

I och med husflytt så öppnat det äntligen upp möjligheter för mig att köpa ett eller på sikt flera vinkylskåp, och då kom jag på den briljanta idén; vore det inte snyggt med lite tavlor i vinets tecken i närheten?

Så.. vilka är de snyggaste tavlorna enligt er?

Har samma funderingar, och kommit fram till att jag föredrar bilder/tavlor som visar vin och människor. Dryck så att säga i dess rätta miljö, nära människor som njuter/lider/lever.
Klyschigt kanske, men roligare än stilleben tycker jag.

Exempel:

Grütznerz munkar:
monk-with-a-wine-eduard-von-grutzner.jpg


Fabian Perez man i bar:

framed-fabian-perez-man-at-bar-vii-pure-hand.jpg


Eller skagenljus Kröyer

ladda ned.jpeg


Och grattis till husköp!
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Visa bifogad bild 14891

Den här gillar jag!



Tillsammans med den här tavlan tror jag det skulle bli fint.
Tror kanske jag har något hemma i den stilen. På mässorna nere i champagne gör varje mässa en unik poster varje år med vintema som oftast är väldigt snygga. Tror jag har en hög med dubbletter som blev över när jag ramade in dem, brukar alltid försöka tjata mig till någon extra. Kan kolla när jag kommer hem, blir ju hyfsat unikt i varje fall då det är begränsad upplaga...
 
Trådskapare
Tomas Lindblom

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Tror kanske jag har något hemma i den stilen. På mässorna nere i champagne gör varje mässa en unik poster varje år med vintema som oftast är väldigt snygga. Tror jag har en hög med dubbletter som blev över när jag ramade in dem, brukar alltid försöka tjata mig till någon extra. Kan kolla när jag kommer hem, blir ju hyfsat unikt i varje fall då det är begränsad upplaga...

Wow det vore ju helt magiskt! :)
 
Toppen