Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Söka drinkrecept baserat på ingredienser?

EuphoniC

Medlem
Jag vet att jag har varit ut på någon webbsida där man kunde skriva in de ingredienser man har hemma och sedan så fick man fram en lista på drinkar som man kan blanda. Undantaget non-alcohol, citroner, lime, juicer osv.

Någon som vet vilken webbsidan kan tänkas vara, eller någon webbsida som har dito sökning?
 
Trådskapare
E

EuphoniC

Medlem
SV: Söka drinkrecept baserat på ingredienser?

Blir med iPhone snart och i "efterforskningarna" snubblade jag på denna på App Store: http://www.drinksapp.com

idrinkcabinet.jpg


Den gör förstås mer än så:

1.jpg
2.jpg


3.jpg
4.jpg


5.jpg


Någon kanske rent av provat den.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Söka drinkrecept baserat på ingredienser?

Gode Jesus! Vilken helt värdelös app! Jag måste ladda hem den så snart jag kommer hem från arbetsplatsen!

Ingenting ger mig sådana vansinniga habegär som onödiga saker!
 

anders

Medlem
SV: Söka drinkrecept baserat på ingredienser?

Krug skrev:
Gode Jesus! Vilken helt värdelös app! Jag måste ladda hem den så snart jag kommer hem från arbetsplatsen!

Ingenting ger mig sådana vansinniga habegär som onödiga saker!

Förstår att du tycker den är värdelös. Du kommer alltid knappa in: har malt, humle, jäst och vatten. Valt drinkförslag: Hof.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Söka drinkrecept baserat på ingredienser?

Skulle förmodligen bli bra märkliga drinkar för mig om jag knappade in vad jag har - har aldrigt ngt som helst "virke" hemma.

Undra vad det blir av:
champagne
rött vin
vitt vin
tequila
gin
sherry
portvin
Mackmyra
lime
kranvatten
socker
salt
tabasco
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Söka drinkrecept baserat på ingredienser?

anders skrev:
Förstår att du tycker den är värdelös. Du kommer alltid knappa in: har malt, humle, jäst och vatten. Valt drinkförslag: Hof.

Dricker även korta skakade seabreeze och, om jag är riktigt full och ute med K88, Jack & Cola. Även om det var tacksamt länge sedan som jag drack något dylikt.
 

R.P

Medlem
SV: Söka drinkrecept baserat på ingredienser?

Bubblaren skrev:
Skulle förmodligen bli bra märkliga drinkar för mig om jag knappade in vad jag har - har aldrigt ngt som helst "virke" hemma.

Undra vad det blir av:
champagne
rött vin
vitt vin
tequila
gin
sherry
portvin
Mackmyra
lime
kranvatten
socker
salt
tabasco

En häxblandning deluxe? ;D
 
Toppen