Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Största vinförsäljare till restauranger i Sverige

Freija

Medlem
Hej!
Jag är ny på forumet. Jag försöker hitta en rangordnad lista av de vinimportörer och leverantörer som är störst inom just restaurangbranschen. Lite som Systembolagets lista på deras största leverantörer. Går det att finna, tro? Tack på förhand. :)
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
i de flesta fallt så binder man upp sig i ett avtal som restaurang mot en stor importör där är
Spendrups
Åbro
Martin&Servera
Menigo

de största
- jag tror inte de finns någon specifik lista du frågar efter, du kan ju kolla omsättning genom att söka upp säg top10 största leverantörerna och kolla deras omsättning på allabolag ?
 

v_skogh

Medlem
i de flesta fallt så binder man upp sig i ett avtal som restaurang mot en stor importör där är
Spendrups
Åbro
Martin&Servera
Menigo

de största
- jag tror inte de finns någon specifik lista du frågar efter, du kan ju kolla omsättning genom att söka upp säg top10 största leverantörerna och kolla deras omsättning på allabolag ?
Just Martin&Servera och Menigo är väl i första fall inte importörer utan grossister?
Kan tänka mig att du kan handla typ Spendrups och Åbro igenom Menigo tex?
Spendrups i det här fallet hamnar väl som agentur? Säljer de direkt till restaurang?
 
Ja,spendrups har direkt avtal med restaurang.
Just Martin&Servera och Menigo är väl i första fall inte importörer utan grossister?
Kan tänka mig att du kan handla typ Spendrups och Åbro igenom Menigo tex?
Spendrups i det här fallet hamnar väl som agentur? Säljer de direkt till restaurang?
Ja på båda frågorna.
Går att köpa genom grossister men går även ha som direkt leverantör.
 
Toppen