Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stora Piemonte-tråden

Foodcoma

Medlem
Ja du lika men ändå olika då de håller till i olika terroir. Båda hör till den nya, unga skolan av vinmakare i Piemonte. De är dessutom goda vänner.

Stefano håller till i Roero (mer sandjord) så mjukare tanniner och i stilen fruktdrivet, tillgängligt men ändå, i min bok, komplext och alldeles underbart. Mina flaskor har gått åt väldigt fort :)

Vill också, som ovan, slå ett slag för Giulia Negri - magiska viner!

Får bli att prov - båda!

Foodcoma

Medlem
Glöm för den delen inte Valltelina. (Superiore).
Glömde svara dig - helt riktigt - den brukar jag köpa sedan tidigare och gillar, även min dam som kategoriskt brukar rata nebbiolo gillade den senast jag öppnade vilket är ett stort plus. Antar det var de mjuka rabbinerna (relativt för nebbiolo) och fina frukten som bryggade den

Toppen