Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stora upplevelser – som fortfarande finns att köpa

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Hej!

Visst är det härligt när man poppar en flaska och inser att det man har i glaset är helt fantastiskt. Ni känner nog igen känslan. Man vill oftast ha mer.

"Varför köpte jag inte fler?!"

Jag tänkte att vi i den här tråden kunde tipsa om viner, som har gett det där lilla extra, och som dessutom fortfarande finns att köpa!

Det är ibland jobbigt att behöva vänta 15 år på att flaskan ska komma in i rätt dricksfönster.

Mitt tips får således vara Castelferro 2008 som blev WOTN på senaste BYOB Stockholm.
 

Mattias Schyberg

Administratör
2013 Reyneke Reserve Red är alltid en stor upplevelse. Nu har jag ännu inte provat senaste årgången, men den lyckades ju bli WOTN på en av Göteborgs BYOB nyligen när jag inte var med (andra årgångar har varit sublima), så jag tror nog årgången duger i alla fall. Behöver vi påtala att 2013 Laboratorio Rupestre Escombro åtminstone bör testas? Tänkte väl det, inköpsställe kommer jag inte ihåg, men med lite sökning på forumet så lär du hitta det du söker.

Kanske kommer jag på fler med tiden...
 
Toppen