Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Svensk importör av Fratelli Alessandria

akaSami

Livsnjutare
Är det någon som känner till någon svensk importör av Fratelli Alessandria Barolo ?

Jag var där sommaren 2014 och är nu ute efter att få tag i deras nya årgångar löpande.
 

jrick

Medlem
@Gurto har du någon egen erfarenhet av dem?
smidigt att beställa och få hem vinerna?
håller de kvallité på förvaring och leveranser osv?
Oerhört svårt att veta hur vinerna förvaras så klart men Barolo Brunello har varit en stabil och existerande leverantör i många år. Jag har beställt därifrån utan problem, senast förra hösten. Tror inte att de anlitar transporter som tar extra hänsyn till viners eventuella värmekänslighet osv dock, med tanke på att de har högst resonabla fraktpriser.
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Oerhört svårt att veta hur vinerna förvaras så klart men Barolo Brunello har varit en stabil och existerande leverantör i många år. Jag har beställt därifrån utan problem, senast förra hösten. Tror inte att de anlitar transporter som tar extra hänsyn till viners eventuella värmekänslighet osv dock, med tanke på att de har högst resonabla fraktpriser.

Stefan håller leveransen om han förväntar för varmt eller för kallt väder. Men det är inte säkert att han meddelar att han gör det och man hinner bli lite orolig när vinerna inte dyker upp. De 60-70-talsviner som jag har beställt har alltid varit bra (de yngre också) - vilket indikerar bra lageringsförhållanden.
 
Toppen