Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Systembolagets bästa sauvignon blancer?

Skrutt

Medlem
Hej,
Jag suktar efter att sitta i solen och dricka inte en rosé utan en kall sauvignon blanc. Som fin-vins-fantast (och med hänvisning till min ålder) är det emellertid kvalitet jag är ute efter och inte kvantitet, ögonblick av god närvaro i goda vänners lag. Djupare frukt föreställer jag mig, inte bara sura krusbär utan tydliga svarta vinbär, kanske lite friska men även inlagda päron.

Så vad vet ni om fina grejor på den fronten? Jag försökte beställa hyllade Zieregg Grosse STK Lage från kontinenten, men den tog slut och jag har inte lust att göra en ny beställning. Så vad känner ni till som finns på Systembolaget? Tacksam för tips.
 
Last edited:
Toppen