Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Systembolagets vinterlansering december 2013

Lansering i det ordinarie sortimentet 2 december 2013

I avdelningen kändisvin lanseras nu en BdB som bär Richard Juhlins namn. Troligen ett givet vin för många svenskar och som säkert kommer vara med på ett antal provningar ;) .

Listan är som alltid preliminär och priser bör kontrolleras på den internationella marknaden innan köp.

Vinterlansering 2 december 2013

Notering från Systembolaget:
Då vi arbetar med att förändra de gamla ”papperslistorna” bifogas dessa ej i detta mail. Vi har heller inte med i hur många butiker produkterna kommer att finnas i. Denna information får vi tyvärr skicka ut vid ett senare tillfälle, hoppas detta inte skapar allt för mycket problem.
 

Elvis

Medlem
SV: Systembolagets vinterlansering december 2013

Anders Landström skrev:
I avdelningen kändisvin lanseras nu en BdB som bär Richard Juhlins namn.


Jag är förvånad att han inte släppt en "Cuvée Richard Juhlin" för länge sedan men att han skulle släppa ett alkoholfritt vin var en överraskning!
 
Trådskapare
A
SV: Systembolagets vinterlansering december 2013

Elvis skrev:
Jag är förvånad att han inte släppt en "Cuvée Richard Juhlin" för länge sedan men att han skulle släppa ett alkoholfritt vin var en överraskning!

Systembolaget lägger ju en del pengar på alkoholfritt. Så det kan vara en ren beställning för att få ett känt namn i vinkretsa

Richard Juhlin Blanc de Blancs – Torrt mousserande alkoholfritt vin från en av världens ledande experter på champagne. Passar bra till fisk och skaldjur.

Håller mig tveksam till att det är annat än pengar som fått RJ att sätta sitt namn på detta vin men jag kan ju ha fel. Ska vi tippa på 91 poäng med en potential av 93? ;D

Systembolagets pressrelease: http://www.systembolaget.se/Press/Press ... delande24/
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Systembolagets vinterlansering december 2013

Anders Landström skrev:
Systembolaget lägger ju en del pengar på alkoholfritt. Så det kan vara en ren beställning för att få ett känt namn i vinkretsa

Håller mig tveksam till att det är annat än pengar som fått RJ att sätta sitt namn på detta vin men jag kan ju ha fel. Ska vi tippa på 91 poäng med en potential av 93? ;D

Systembolagets pressrelease: http://www.systembolaget.se/Press/Press ... delande24/

Men va fan, finns det här bubblet alltså på riktigt???!!! Jag satt här och skrattade gott åt att Anders fixat till ett så bra skämt, särskilt att Julle skulle sätta sitt namn på någonting som bara kostade 89 kr. Känns nästan mer troligt att Anders skulle ha hackat SB:s sajt och ändrat pressmeddelandet.
 
Trådskapare
A
SV: Systembolagets vinterlansering december 2013

vintomas skrev:
Men va fan, finns det här bubblet alltså på riktigt???!!! Jag satt här och skrattade gott åt att Anders fixat till ett så bra skämt, särskilt att Julle skulle sätta sitt namn på någonting som bara kostade 89 kr. Känns nästan mer troligt att Anders skulle ha hackat SB:s sajt och ändrat pressmeddelandet.

Verklighet överträffar ibland dikten. Jag blev själv väldigt förvånad när jag såg det :)
 
Trådskapare
A
SV: Systembolagets vinterlansering december 2013

Elvis skrev:
Jag är förvånad att han inte släppt en "Cuvée Richard Juhlin" för länge sedan men att han skulle släppa ett alkoholfritt vin var en överraskning!

Magnus Ericsson på HD har provat det, "obalanserat och syrligt" var kommentaren
 
Trådskapare
A
SV: Systembolagets vinterlansering december 2013

Något annat som stack ut? Louis Massing har jag provat en gång, troligen aldrig igen. I övrigt kunde jag inte finna några guldkorn direkt.
 

kayaker

Cyklist
SV: Systembolagets vinterlansering december 2013

Anders Landström skrev:
Något annat som stack ut? Louis Massing har jag provat en gång, troligen aldrig igen. I övrigt kunde jag inte finna några guldkorn direkt.
Jag såg inget som såg intressant ut överhuvudtaget.
 

Per Stade

Lege artis
SV: Systembolagets vinterlansering december 2013

Anders Landström skrev:
Ser ut som en julhälsning från Systembolaget

Snarare som en Halloween-hälsning


lifesize-animated-halloween-witch-1.jpg
 

Dexter

Medlem
Äntligen en box med Nebbiolo så nu kan man börja krana..

Hmm om är det bara jag som tycker att det är lite för många lanseringar vunna med Gardo Morris, här kan man säga att något är fel.
De vinner nästan allt från NZ och det är väldigt snäva konstiga offerter som de har vunnit, och de bor har ju även egen importfirma...
 

Bastardo

Medlem
Det kommer att finnas två Brunello di Montalcino med bra pris. Det ena flyttas från BS till ordinarie sortimentet och det andra är helt ny. Har försökt hitta lite recensioner om dessa och gissar att 2008 Fattoi Brunello di Montalcino är snäppet godare. 2008 Castiglion del Bosco Brunello di Montalcino är ungefär likvärdig. Dem skulle jag rekommendera att fundera över ifall man gillar druvan och stilen. :cool:
 
Toppen