Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

T6-T7 lansering december 2014

Systembolagets lansering, småpartier (T6-T7) i vinkällarbutikerna december 2014

Lansering sker kontinuerligt under månaden så kontrollera lanseringsdatum. Listan är preliminär och man bör kontrollera priserna mot den internationella marknaden.

Pga tidsbrist lägger jag upp denna i ett första steg endast som PDF. Kommer addera tabell inom kort.
 

Attachments

  • Småpartier T6T7 december, papper.pdf
    146,6 KB · Visningar: 1.083

Magikern

Medlem
Catena Zapata låter intressant. Möjligt att båda vinerna är lite för mycket ek och nya världen frukt dock. Liknar någon av vinerna Mendel Unus fast med mer komplexitet då köper jag garanterat.
 

JakobS

Medlem
Andre Jacquart är en riktigt underbar Champagne, som får ses som rena fyndet för 400:- !
Charles Heidsieck Millésime är även det ett fantastiskt vin, jag undrar hur den är som 2005a?

Det får nog bli dessa två som blir mina sista inköp för i år. Jag har ju trots allt nyss dragit hem 8 st Roederer 2008or. Orkar inte sitta och kämpa för de få Jacquesson Ay flaskorna som finns, när jag redan vet att det kommer försvinna innan jag ens hinner klicka på köp ;)

Jag måst verkligen börja röra mig utanför Champagne-träsket, men det är ju så gott (!)...
 

MartinE

Medlem
Uj, uj, uj... Det blir en dyr månad den också! o_O

Intressant att 2007:an från André Jacquart kommer. Den fanns inte till salu när jag besökte dem för två veckor sedan!
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
-Tycker att det är väldigt kul att de tagit in några flaskor av SP68 från Arianna Occhipinti, har ju trots allt varit en snackis i vinpressen utanför Sverige rätt länge.
Jag ska garanterat ha någon flaska av den... Döpt efter landsvägen som passerar förbi vingården, Strada Provinciale 68...
 

Håkan

Medlem
Nej det var länge sen.
Känns som man behöver hamna i koma i någon månad, för att låta ekonomin
få en chans att återhämta sej.
Så mycket vin att köpa - så mycket vin...
Gör upp en långsiktig plan med vad du vill ha i din källare och följ denna plan till punkt och pricka utan alltför många utsvävningar så går det bättre. Utan struktur blir det lätt alltför mycket att dricka vid exakt en tidpunkt.
 
Gör upp en långsiktig plan med vad du vill ha i din källare och följ denna plan till punkt och pricka utan alltför många utsvävningar så går det bättre. Utan struktur blir det lätt alltför mycket att dricka vid exakt en tidpunkt.

Det kräver att man är en strukturerad människa :).
 
-Tycker att det är väldigt kul att de tagit in några flaskor av SP68 från Arianna Occhipinti, har ju trots allt varit en snackis i vinpressen utanför Sverige rätt länge.
Jag ska garanterat ha någon flaska av den... Döpt efter landsvägen som passerar förbi vingården, Strada Provinciale 68...

Occhipinti är kanon tycker jag! 159:- känns som ett bra pris, här blir det köp! Undra om någon av hennes andra viner också dyker upp när hela lanseringen offentliggörs.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Occhipinti är kanon tycker jag! 159:- känns som ett bra pris, här blir det köp! Undra om någon av hennes andra viner också dyker upp när hela lanseringen offentliggörs.
Ja, den känns faktiskt väldigt rimligt prisad.
Off topic; Bodde en Erik Nordin i samma hus som mig på Pyrolavägen för sådär 25-30 år sedan... Det råkar inte vara densamma?
 

sunqan

Vinös
Erik Nordit: 72794 skrev:
Aha, nej jag har bott på Kungsholmen och i Västerhaninge, så vi är inte samma person :).
Du är helt säker? Tycker mig se en antydan till tvekan :)

Ps - ffs. Jag ska aldrig mer trycka på ordförslagen gah.
 

Mattias Schyberg

Administratör
I december är det bara ett släp med småpartier och det är den 5:e.
Får hoppas att det är ett rejält släp som rymmer mycket vin. Jag menar, det är ju inte bra om det är ett sådant här. ;)
image.jpg
 

Silex

Medlem
Jag ser på SB att det släpps en Henriot Cuvée 38 på magnum på fredag. Ligger visserligen utanför min budget, men jag har aldrig hört talas om den förut. Någon som provet eller vet något om den?
 
Toppen