Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tapatalk

sunqan

Vinös
SV: Tapatalk

jag kör tapatalk. De problem jag sett är att de trådar som dyker upp under "unread" inte är alla olästa - dvs tittar jag under "all" så finns det ofta fler olästa trådar, plus att om jag läser allt oläst via tapatalk och sen går in via internet explorer så ser det ut som att jag har olästa trådar i de "tavlor" jag redan läst allt i. öppnar jag en sån "tavla" så har jag inga olästa trådar, men på toppnivån så ser det ut som att det finns det, men om jag öppnar "tavlorna" och sen gör refresh sp ser det rätt ut igen

sen hade jag nåt annat problem igår där tapatalk i telefonen crashade, men det vet jag inte om det är relevant och det funkade andra gången.

-sunqan
 
Trådskapare
A
SV: Tapatalk

sunqan skrev:
jag kör tapatalk. De problem jag sett är att de trådar som dyker upp under "unread" inte är alla olästa - dvs tittar jag under "all" så finns det ofta fler olästa trådar, plus att om jag läser allt oläst via tapatalk och sen går in via internet explorer så ser det ut som att jag har olästa trådar i de "tavlor" jag redan läst allt i. öppnar jag en sån "tavla" så har jag inga olästa trådar, men på toppnivån så ser det ut som att det finns det, men om jag öppnar "tavlorna" och sen gör refresh sp ser det rätt ut igen

sen hade jag nåt annat problem igår där tapatalk i telefonen crashade, men det vet jag inte om det är relevant och det funkade andra gången.

-sunqan

OK, ska testa lite på vårt testforum. Är det andra som kör Tapatalk kan ni väl lägga in en blänkare här. Jag kör ju Tapatalk på Blackberry och det är väl inte så många som gör så om man kan få fler som provar en eventuellt uppdatering vore det bra.

Tack
 
Trådskapare
A
SV: Tapatalk

Forumet har uppgraderat Tapatallk från 3.0 till 3.2.1

Det innebär en del nyheter med bland annat bättre sökfunktioner och "push notification", dvs det kommer att komma ett automatisk meddelande mär en ny post skapas.

Låt oss veta om är en bra funktion för de av er som använder Tapatalk.
 

perpro

Medlem
SV: Tapatalk

Anders Landström skrev:
Forumet har uppgraderat Tapatallk från 3.0 till 3.2.1

Det innebär en del nyheter med bland annat bättre sökfunktioner och "push notification", dvs det kommer att komma ett automatisk meddelande mär en ny post skapas.

Låt oss veta om är en bra funktion för de av er som använder Tapatalk.

Grymt. skål för det. Hade donerat om jag fått :D
 
Trådskapare
A
SV: Sv: Tapatalk

sunqan skrev:
Är det därför som jag inte ser mina olästa under olästa i tapatalk?

Skickat från min GT-I9100

Ska lägga in lite frågor på Tapatalk forumet. Får inte push att fungera och jag har samma problem som du, att olästa kommer inte upp under olästa (det problemet fanns dock på förra versionen också). Jag kör som du Android men intressant nog kommer det inte upp några Androidklienter på vår Tapatalk-statistik.

Jobbar på problemet och återkommer
 
Trådskapare
A
SV: Tapatalk

En liten uppdatering. Just nu fungerar bara "push notification" dels på ämnen som man prenumererar på i Tapatalk dels på privata meddelanden. i en senare version kommer det även att utökas till kategorier (på finewines.se typ kategorin Vin).

sunqan och mitt problem med att olästa poster inte kommer upp ska jag undersöka lite mer. Just nu verkar det som vi har runt 20 personer som änvänder Tapatalk regelbundet. Med nästan 5000 läsare per månad på forumet så känns det inte som den viktigaste anslutningsmetoden. Tror att faktumet att appen kostar pengar är en stor tröskel (även om vi pratar 20 SEK) för någon att börja använda den
 

Caviste

Leverantör
Hej,

Jag använder mig av Tapatalk och har upplevt samma problem med olästa poster.

För er som ofta läser finewines.se från mobilen kan jag rekommendera appen, för mig är den prisvärd ;)
 
Trådskapare
A
SV: Tapatalk

Caviste skrev:
Hej,

Jag använder mig av Tapatalk och har upplevt samma problem med olästa poster.

För er som ofta läser finewines.se från mobilen kan jag rekommendera appen, för mig är den prisvärd ;)

Kör du Ihpone eller Android. Hjälper mig att felsöka. Tack
 
Trådskapare
A
Sv: Tapatalk

Prova att logga ur, ta bort finewines.se och starta om igen. Med den nya versionen så ska det funka. Det gör det för mig. Även push fungerar för ämnen jag prenumerer på funkar.
 

sunqan

Vinös
Sv: Tapatalk

2 olästa under olästa, det visade sig att det var ett till när jag tittade under alla...

Skickat från min GT-I9100
 
Trådskapare
A
SV: Sv: Tapatalk

sunqan skrev:
Idag 1 under olästa och 5 olästa under alla

Skickat från min GT-I9100

Ska kolla på det. Måste köra ett test med bara Tapatalk. Blandar webb och Tapatalk lite för ofta för att helt ha koll på vad som verkligen är oläst och inte.
 

sunqan

Vinös
Sv: Tapatalk

Sista varianten-öppnade fw, hade 4 olösta. Stängde ner utan att lösa. Gick in nån timme senare och hade ett oläst. Men under alla var alla 5 olästa...

Skickat från min GT-I9100
 
Trådskapare
A
SV: Sv: Tapatalk

sunqan skrev:
Sista varianten-öppnade fw, hade 4 olösta. Stängde ner utan att lösa. Gick in nån timme senare och hade ett oläst. Men under alla var alla 5 olästa...

Skickat från min GT-I9100

Tack, det verkar vara generella problem med denna version av Tapatalk. Ska registera mig på deras forum och ställa lite frågor
 
Toppen