Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 13 april 2021

buteljen

Medlem
Köpte på mig lite Smith Haut Lafitte och Brokenwood ILR Semillon. Båda har fått smått fantastiska poäng så skall bli kul att prova :)
Edit: glömde att jag klickade hem en flaska Brundelmeyer Heiligenstain också pga att Niklas på Grappe skrev att det var årets största fynd so far.
 
Min downsizning hamnade på +20 årets tre första månader.
kollade nu nettot och jag är +10 i år. Sorgligt. Men ha-begäret kan verkligen överrumpla en när man minst anar det. T ex i form av månadens vin och behovet av jämförelseobjekt. Eller att man hittar ett dussin Eben Sadie viner på bolaget i Haninge Söderby. För att inte tala om Littorai med bättre årgång och bättre dollarkurs. Och så släpper Pompette en låda med Thibaud Boudignon chenin blanc. Och några Cavalotto Lange Nebbiolo som står och skräpar i Sickla och längtar efter att bli instoppade i en lagom tempererad vinkyl. Sen vill man ha chinato. Och kanske någon Bordeaux från 2016.
 

BallyJ

Medlem
Skit, ingen FOMO på Brokenwood, då finns det flaskor kvar online att beställa sent på kvällen:rolleyes:
Jag kan inte förstå hur ILR inte kunde sälja slut direkt med tanke på all buzz kring Sadie och Alheit tidigare, men samtidigt skönt...
 

Mexikanaren

Medlem
Skaffade två stycken Kanonkop och en Promis (mot bättre vetande) i lokala affären. Måste nog säga en gång för alla att ung italiensk merlot och syrah verkligen inte är min grej efter att ha poppat Promis för att prova.
Beställde istället 2st cavallotto langhe nebbiolo för att lägga i hyllan för att "gottgöra" detta misstag.
 

Ekdahl

Medlem
Vad hade ni satt för Drink Dates (CT) på Creation?
Öppnade en flaska igår för att kolla av om jag skall köpa mer. Stilen i sig gör ju att den går att dricka nu men jag kommer att hålla på mina 2-3 år innan jag öppnar nästa. Klart ungdomlig frukt bakom den charmiga fernissan. Inget stort vin men kommer vara kanongod om 3-6 år tror jag.
 

The Wall

Medlem
Skaffade två stycken Kanonkop och en Promis (mot bättre vetande) i lokala affären. Måste nog säga en gång för alla att ung italiensk merlot och syrah verkligen inte är min grej efter att ha poppat Promis för att prova.
Beställde istället 2st cavallotto langhe nebbiolo för att lägga i hyllan för att "gottgöra" detta misstag.
Promis är lovande efter många år i källaren. Jag har själv samma problem med ung italiensk merlot men blev mycket positivt överraskad när vi för några år sedan öppnade en flaska som legat i 10-12 år i källaren. Letade nu febrilt efter årtal årgång, men fick ge upp.

2019 öppnade vi en 2008 Paul Sauer och tyckte att den var visserligen ok, men skulle vinna på åtminstone 10 år till i källaren.
 

Mexikanaren

Medlem
Promis är lovande efter många år i källaren. Jag har själv samma problem med ung italiensk merlot men blev mycket positivt överraskad när vi för några år sedan öppnade en flaska som legat i 10-12 år i källaren. Letade nu febrilt efter årtal årgång, men fick ge upp.

2019 öppnade vi en 2008 Paul Sauer och tyckte att den var visserligen ok, men skulle vinna på åtminstone 10 år till i källaren.
Känns dock inte som något jag vill satsa på efter att ha provat denna flaska måste jag säga. Får bli något annat lite roligare som får ta upp den platsen i källaren istället
 
Toppen