Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 26 januari 2024

Klas.

Medlem
Edit jag hade fel. Om man får tro DR Glas.

Dock så får jag inte upp en enda flarra på TS... Lite tråkigt. Edit två.... Nu fick jag det..

Dyker upp och försvinner, åkte till PK för att säkra inköp 🫡
 

ZQT

Medlem
Det är kul att jämföra Jacks betyg mot Finewines och Munkis, har de ungefär samma omdöme, är det bara att köpa. :) Men jag brukar söka även efter lite andra betyg, om jag är osäker. Ibland händer det ändå, att jag gör ett spontanköp, men det är ganska sällan ändå. Jag vill inte köpa grisen i säcken, så att säga … utan måste ha lite på fötterna innan jag gör ett köpbeslut och det finns vissa källor som jag litar på så pass mycket, att det räcker för mig. Kommer inte ange källan här.
P.S. Ibland räcker det inte hur många omdömen man län äser, jag är inte så fäst vid vinet ändå. Senast hände det i går när jag skulle prova Coyam 2020. INTE gott, trots väldigt många fina betyg. Det måste vara så, att vinet behöver en ganska lång lagring för att komma till sin rätt. Just nu smakar det bara stumt och intetsägande, men doften är fin.
Något off topic men men... Håller faktiskt med dig om Coyam, den var riktigt blek hos mig, får bli rödvinsås på resterande 5 flaskor
 
Toppen