Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 30 september 2022

Bastardo

Medlem
Det är olika viner. Det som säljs på systemet är Ch. de Fesles, La Chapelle, men det framgår inte av informationen tyvärr. Det är mindre restsötma i La Chapelle än Fesles "riktiga" Bonnezaux (källa: enbart min egen gom).
Tusen tack, Daniel A!
Jag misstänkte något sådant, men hittade inget stöd för min teori. Det här skulle platsa som bluff från importörens sida! Man ger en bild av att det är frågan om dyrare och finare vin än vad som är fallet.
Märkligt är också att en 50 cl flaska av ’eventuellt’ samma vin kostar mer som årsmodell 2014, OM det nu ens är samma vin. Räknar man literpriset för de båda vinerna, så är 2015 betydligt billigare. Hur kan man ljuga så här grovt som importör?
Det billigare vinet med samma namn kostar 400 kr/l medans den dyrare kostar 660 kr/l. Är årgång 2014 så mycket bättre att det motiverar prisskillnaden? Och en sista fråga: skäms producenten så mycket för det här vinet, att de nämner inte det ens på deras hemsida?
 
Toppen