Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 6 december 2019

V

Vincent H

6 dec 1.JPG
6 dec 2.JPG

Preliminär lista över små partier som lanseras 6 december
 

Adamanko

Medlem
Ser ju inte så blodigt ut som det brukar. Det är kanske alla uppskjutna viner som brukar göra december så dyrt? All in på 4/10.
 

Poussard

Medlem
Old Vine Trousseau från Argentina är lite förvånande. Beror ju på producent huruvida det är intressant, får vänta tills mer info kommer så man kan se producent.
 

Ragnaie

Medlem
Besökte Renato Ratti för en vecka sen. Upplevde deras Barolo Marcensasco (som jag tar för givet att detta är) inte så trevlig. Smakade artificiellt och svulstigt, ingenting om man uppskattar elegans och traditionella viner från Langhe. En brasklapp för att vinet uppnades i samband med provningen.

Priset är dock väldigt rimligt, om jag inte missminner mig så kostade en flaska 31-35 EUR hos producenten.
 

mperor

Medlem
Är det den som säljs för 295kr på philipsonwine för tillfället? Dock vid köp av 12 flaskor.

Ja, fast jag tror deras vin på hemsidan syftar på deras släpp för några år sen (dvs hemsidan är inte uppdaterad). Men kan såklart ha fel
 

Foodcoma

Medlem
Vart hittade du priset?

vet ej var Adamanko hittat det men iaf så finns de om man går in på Systembolagets beta sida tror det är beta.systembolaget.se sen mata in släppdatum 6 december i sökmotorn så kommer alla viner från släppet samt priser upp
 

Håkan

Medlem
Ökning på 33% från föregående år är tämligen rejält tilltaget. Ändå lär den gå åt i vanlig ordning.
Fortfarande drygt halva priset mot Solaia, som jag inte anser vara ett bättre vin. Ungefär samma pris som för Ornellaia, för mig är Sassicaia ett bättre vin. En dryg fjärdedel av priset för Masseto, möjligen är Masseto ett bättre vin. 1600 kr är mycket pengar. Men du kommer alltid få igen dem om du ångrar dig.
 
Listan har förändrats en del och för alla bubbelnördar kan de bli mycket nu då detta är släppet efter CH 08.
Selosse och Billecart-Salmon 08 kommer bland annat. här har ni listan som kommer
https://beta.systembolaget.se/sok/?upcomingLaunches=Lansering 2019-12-06&country=Frankrike&originLevel1=Champagne

B-S 08 släpptes senast i juni som vanligt i beställningssortimentet (ej småparti eller liknande). Udda att den nu dyker upp på tillfälligt sortiment istället för att säljas som den gjort senast i somras...är det ett nytt sätt att öka försäljningen på?
 
Någon som vet när Selosse initial släpps?

Edit jag var blind. My god vad den gått upp i pris :eek:

Edit igen, det var tydligen rosén så frågan kvarstår:)
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Någon som vet när Selosse initial släpps?

Edit jag var blind. My god vad den gått upp i pris :eek:
En kronas ökning är väl inte mycket att klaga över? Den kostade faktiskt 1496 kr förra året... :D:D:D
Det var alltså förra året den chockhöjdes med 56% från 957 kr (2017 års SB-release) till 1496 kr (2018 års SB-release). Förmodligen genom att Selosse och Ingves samverkade.
Är i princip säker på att det inte är rosén (kan dock ha fel). Troligtvis mer en felinmatning...
Jo, det måste vara Initial som det står, men den är inte en roséchampagne. Priset går också bara ihop med Initial, eftersom rosén är lite dyrare (och ibland betydligt dyrare på andrahandsmarknaden). Dyker det någonsin upp någon rosé via SB lär det vara som webblansering.
 
Toppen