Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tilltugg till champagne

Zedsdead

Medlem
Hej,

Tar klivet från röd- och vittvins världen in i Champagnes och tänkte fråga om lite idée tilltugg till champagne som jag ska ha som välkomstdricka imorgon. Jag kommer bjuda på Michel Gonet 2004 Brut. Gillar den sedan tidigare.

Tack för hjälpen.
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Hej,

Tar klivet från röd- och vittvins världen in i Champagnes och tänkte fråga om lite idée tilltugg till champagne som jag ska ha som välkomstdricka imorgon. Jag kommer bjuda på Michel Gonet 2004 Brut. Gillar den sedan tidigare.

Tack för hjälpen.
Välkommen! vi behöver så många som möjligt här i champagneträsket!
När jag fixar tilltugg så är alltid tryffelsalami ett givet tillbehör. Brukar också köra en del lufttorkad skinka som tex pata negra och ruliano.
Sen självklart några ostar beroende på vilken champagne det blir men typ Tomme de basqe, gruyere, comte och egentligen det mesta. Tror till och med att någon lagrad parmesan var med vid något tillfälle.
 
Toppen