Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tips! Bästa skumpan för trehundring?

Jos

Medlem
Det ska delas ut lite skumpa på jobbet och jag blev tillfrågad att hitta någon lämplig flaska för en trehundring. Jag vet att det är fel prisklass ( ;) ) för experterna men har ni något tips ändå?

Det ska ju inhandlas några stycken så 3 flaskor kvar i Örkelljunga funkar inte.
 

Krug88

Medlem
SV: Tips! Bästa skumpan för trehundring?

Jos skrev:
Det ska delas ut lite skumpa på jobbet och jag blev tillfrågad att hitta någon lämplig flaska för en trehundring. Jag vet att det är fel prisklass ( ;) ) för experterna men har ni något tips ändå?

Det ska ju inhandlas några stycken så 3 flaskor kvar i Örkelljunga funkar inte.
Vaför inte en vanlig André Clouet, tror den ligger på runt 260 spänn sådär.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Tips! Bästa skumpan för trehundring?

Clouet hade jag i åtanke men även Palmer BdB 02. Clouet kändes lite trist men den är ju iofs alltid bra.. Palmer 02 har jag ju faktiskt också druckit men kommer inte ihåg vad jag tyckte faktiskt. Ang. Delamotte så är det väl den som heter Operakällaren? Det känns lite för b att ge bort flaskor som det står operakällaren på i så fall.
 

Hans A-g

Medlem
SV: Tips! Bästa skumpan för trehundring?

Lanson Black Label (7500, 309 kr) eller 2002 Launois Vintage Blanc de Blancs Brut (7329, 319 kr).
 

Elvis

Medlem
SV: Tips! Bästa skumpan för trehundring?

R & L Legras Grand Cru Blanc de Blancs

Mycket bra champagne för 299 kr! Dessutom tycker jag att den har snygg etikett, vilket kanske betyder en del om du ska ge bort den.
 

Krug88

Medlem
SV: Tips! Bästa skumpan för trehundring?

Hans A-g skrev:
Lanson Black Label (7500, 309 kr) eller 2002 Launois Vintage Blanc de Blancs Brut (7329, 319 kr).
Lanson går ju inte att dricka, fullkomligt vidrig ???
 

CH

Medlem
SV: Tips! Bästa skumpan för trehundring?

Palmer -02 är grym. Sedan har ingen nämnt Pierre Peters.

Kollar man på beställningssortimentet så har du Andre Clouet Silver eller Diebolt-Vallois.
 

v_skogh

Medlem
SV: Tips! Bästa skumpan för trehundring?

R & L Legras som Elvis nämner är en riktigt bra skumpa för de pengarna. Likaså Palmer 2002.
Pierre Peters std tycker jag är kanon också, 255 pix tror jag den kostar.
 
SV: Tips! Bästa skumpan för trehundring?

Jacquesson Cuvée nº 732 (nr 7436)

325 kronor men klar vin(n)are för det priset.

Många B&B kräver lite mer av den som dricker så de kommer inte ut så bra. Annars är ju också Pierre Peters en jag personligen gillar. Då jag gett bort den till mindre vana champagnekonsumenter så är det inte alltid den fallit i god jord.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Tips! Bästa skumpan för trehundring?

Vilken rekommenderas av Palmer 02? Vanliga bruten eller BdB? Eftersom majoriten lär vara mindre bevandrade i Champagneträsket så kanske det ligger något i det Shorepower säger?

Jacquesson tyckte jag iofs var riktigt bra men jag orkar inte höra något gnäll om att "det skulle vara max 300" så jag avvaktar den. Står nog mellan Pierre Peters, Palmer och R & L Legras Grand Cru(som jag iofs inte prövat alls)..
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Tips! Bästa skumpan för trehundring?

Hmm läste lite snabbt... Ok, Pierre Peters kan alltså också vara lite si och så för den ovane..? Men då vettefan om Palmer heller blir någon hit? - I alla fall då jag tycker båda själv är bra av ungefär samma anledningar..

Kanske blir någon som ingen här gillar då..haha Lanson gillar jag ungefär lika mycket som Krug88 så det kanske är något att ge bort då.. ;)
 

CH

Medlem
SV: Tips! Bästa skumpan för trehundring?

Jos skrev:
Vilken rekommenderas av Palmer 02? Vanliga bruten eller BdB? Eftersom majoriten lär vara mindre bevandrade i Champagneträsket så kanske det ligger något i det Shorepower säger?

Jacquesson tyckte jag iofs var riktigt bra men jag orkar inte höra något gnäll om att "det skulle vara max 300" så jag avvaktar den. Står nog mellan Pierre Peters, Palmer och R & L Legras Grand Cru(som jag iofs inte prövat alls)..

Jag hade valt Palmer om det är de 3 du väljer mellan. Pierre gillar jag bäst men den är inte helt lätt för någon som inte är van vid champagne.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Tips! Bästa skumpan för trehundring?

Men vilken Palmer i så fall? BdB -02 eller blandade -02?
 

Elvis

Medlem
SV: Tips! Bästa skumpan för trehundring?

Palmer blanc de blancs 2002 är jättebra, men för mig är det en skumpa för lagring.

Mitt tips R & L Legras! ;)
 

R.P

Medlem
SV: Tips! Bästa skumpan för trehundring?

shorepower skrev:
Jacquesson Cuvée nº 732 (nr 7436)

325 kronor men klar vin(n)are för det priset.

Många B&B kräver lite mer av den som dricker så de kommer inte ut så bra. Annars är ju också Pierre Peters en jag personligen gillar. Då jag gett bort den till mindre vana champagnekonsumenter så är det inte alltid den fallit i god jord.

Den är riktigt bra för det priset.
 

CH

Medlem
SV: Tips! Bästa skumpan för trehundring?

shorepower skrev:
Jacquesson Cuvée nº 732 (nr 7436)

325 kronor men klar vin(n)are för det priset.

Många B&B kräver lite mer av den som dricker så de kommer inte ut så bra. Annars är ju också Pierre Peters en jag personligen gillar. Då jag gett bort den till mindre vana champagnekonsumenter så är det inte alltid den fallit i god jord.

Bland de som är nämnda så är det nog den mest lämpliga men de kommer nog som vanligt gnälla på priset precis som du säger.
Hur många rör det sig om?
 

Hans A-g

Medlem
SV: Tips! Bästa skumpan för trehundring?

Krug88
"Lanson går ju inte att dricka, fullkomligt vidrig"

Undrar när du drack Black Label senast (när Juhlin fördömde den -99?) - Lanson har förbättrats markant sista året.
När nån kommer med såna här stroppigheter finns bara ett: BLINDTEST. 30 blandade champisar, Lanson en av dem.
Jag tror du då skulle lära dig mycket - bl a om dig själv...
 
Toppen