Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tips på boende i Piemonte?

ae

Medlem
Tjena!
Funderar på att åka några dagar till Barolo i sommar och undrar om någon/några har tips på var det är bra att bo? Skulle helst bo i någon av byarna (Barolo, La Morra, Serralunga etc.). Någon som har några erfarenheter att dela med sig av? Tänkte åka med barn. Preliminärt första halvan av juli.
 

karl.1480

Medlem
Hej!
Jag och sambon har bott i Barolo (byn) när vi vart där och tycker det har vart toppen! Det är ju någorlunda mitt i smeten och lite mer liv och rörelse än vad jag har upplevt i de andra byarna. La Morra lika så men där har vi aldrig bott. Så Barolo eller La Morra är en bra utgångspunkt för utflykter/producentbesök och det är rätt enkelt att roa sig inne i byn också.

Om ni väljer att bo i Barolo så kan jag starkt rekommendera Casa Svizzera. Det ägs och drivs av familjen Angelo Germano som inte direkt gör några topp-viner men det gör inte så mycket när hotellet är så otroligt fint!
 
Last edited:
Trådskapare
A

ae

Medlem
Tack!

Om någon annan känner för att lämna fler tips så är det givetvis välkommet!
 

Larseman

Medlem
Senaste turen bodde vi på Il Grappolo i La Morra, ett litet B&B med världens läckraste pool mitt ute i vingårdarna. De har åtminstone ett familjerum med fyra bäddar. Ligger lite utanför stadskärnan, ca 10 minuters promenad. Paret som driver stället är jättetrevliga, han kör HD och sjunger opera när han städar, hon bakar och fixar lokala specialiteter till frukosten.
 

Essle

Medlem
Var nere i Piemonte i slutet oktober. Bodde på Villa Katerina ett par nätter. Grymt bra men hur barnvänligt det är kan diskuteras men funkar nog ok. Är ju dåligt med Bamsehotell i Piemonte :) Vi gick förbi Il Grappolo och tyckte det såg trevligt ut och med pool och mitt i sommaren tror jag det är gångbart.

Bodde även på Langhe Country House. Grymt fint, men lite off när det kommer till läge.
 
  • Like
Reactions: ae
Trådskapare
A

ae

Medlem
Var nere i Piemonte i slutet oktober. Bodde på Villa Katerina ett par nätter. Grymt bra men hur barnvänligt det är kan diskuteras men funkar nog ok. Är ju dåligt med Bamsehotell i Piemonte :) Vi gick förbi Il Grappolo och tyckte det såg trevligt ut och med pool och mitt i sommaren tror jag det är gångbart.

Bodde även på Langhe Country House. Grymt fint, men lite off när det kommer till läge.

Va, ingen Bamseklubb? Var kanske i ärlighetens namn mest pool jag var ute efter...
 
Toppen