Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tips på Cab Sauvignon inför provning

JonasBo

Medlem
Halloj alla.
Inför en provning på jobbet på temat Cab Sauvignon behöver jag lite hjälp av er.
Från egen källare tänkte jag ta en sydafrikan, Kanonkop Cabernet Sauvignon Estate 2015 samt Yalumba The Cigarr Coonawara 2013.
Tanken var att köpa en Chilensk, en fransos och supertoskanare. Cab från USA är rätt maffiga och hade varit kul att ha med. Jag tar gärna tips kring specifika viner.

Tanken var att vara 12 deltagare och dela på 6 viner.
Prisbild; runt 250-350 kr per vin men minst ett kan gärna vara lite mer prestige och prislapp upp mot 800 kr.

Tack på förhand.
 
Toppen