Tips på online butiker för delikatesser

Diskussion i 'Mat & Dryck, Restaurangbesök' startad av n_micke, 24 mars 2019.

1. n_micke

n_micke Medlem

Halloj!

Då jag inte (tack och lov) bor i någon storstad så kan jag ibland känna mig lite begränsad i utbudet av matvaror när det kommer till att testa nya matgrejer. Visst, finns en del på ica och så men ibland känns det inte som det räcker till.

Söker egentligen inte efter något specifikt ätbart utan mer ett utbud av olika saker som kanske kan vara lokala delikatesser från just det landet (tänk italien, frankrike som exempel). Olika skinkor, oliver, ostar osv, ni vet det där smarriga! Sen är det ju lämpligt om man kan beställa mindre bitar och inte behöver köpa en 1.5kg parmesan bit t.ex.

Så, har ni några tips? Kan även vara svenska delikatesser också såklart.

Wintermute gillar detta.
  2. Nyllet

Nyllet Medlem

Bra tråd! Jag kan själv rekommendera mercatino.se för lite italienska grejer. Jag har främst köpt San Marzano-konserverna (stark rek) men de charkprodukter jag har testat har också varit kanon.

n_micke gillar detta.
  3. gece

gece Man vänjer sig.

Delitea.se har en del bra grejer.

rs14 och n_micke gillar detta.
  4. Sundbom

Sundbom Medlem

Finns vissa bra ostar på ostogram.se. Mercatino har bra saker. Pastasorterna dock inte så bra.
    Har handlat från fromages.com som ibland kan ha trevliga ostar. Har även handlat från Sfizioshopping där jag köpt Moz och Burrata med flygfrakt. Var dock två år sedan sist så vet inte hur dom är idag.
    Köpte mycket från Mozzarellexpressen förr men dom verkar inte leverera längre.

n_micke gillar detta.
  5. glenn_peter

glenn_peter Medlem

En av mina favoriter är https://www.salmantinos.se/
    Massor av gott, allt från olja, vinäger, chark till tonfisk, boquerones och marconamandlar

n_micke gillar detta.
  6. n_micke

n_micke Medlem

Blev en beställning från Mercantino.se nu när de fått påfyllning av kötteriet.

gece och Nyllet gillar detta.
  7. Borjes_bubblor

Borjes_bubblor Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor

Någon som har beställt tryffel via någon sida?
    Såg att dem hade det här www.mercatino.se/

8. n_micke

n_micke Medlem

Kan inte svara för hur deras tryffel är men min övriga första beställning gick ruskigt bra!

Borjes_bubblor gillar detta.
  9. Vian

Vian Medlem

Jag beställde både tryffel och en massa ost från dem i januari och var mycket nöjd. Snabb leverans, bra förpackat och god kvalité på produkterna. Kan rekommenderas.

n_micke, Borjes_bubblor och Wintermute gillar detta.

Dela sidan