Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tips på prisvärda italienska viner.

Wer

Medlem
Behöver er hjälp med tips forummedlemmar.

Har en kompis som vill fylla sin vinkyl (24 flaskor) med italienska viner som inte skall lagras utan drickas löpande. Budget är upp till ca 150kr flaskan. Har lite egna tankar men alltid kul att få input 🙂
 

Foley

Medlem
Fanns massor av bra italienare under 150 kr förut, men på 1-2 års tid har mina favoriter närmat sig 200 kr tyvärr. Pio Cesar Langhe nebbiolo tycker jag är riktigt gott. Lite mer ålder än många andra Langhe nebbiolo. låg inom budget för inte så länge sedan, men nu tyvärr över. På vita fronten gör damilano en väldigt trevlig arneis för 159 kr. Slut i beställningssortimentet nu, men fylls förhoppningsvis på till våren igen. Damilano Langhe nebbiolo tycker jag också var bra. Luigi Voghera moscato är också mkt gott i BS om man vill ha en flytande dessert. Casal di Serra classico superiore är ett enkelt och gott vitt balkongvin till våren
 
  • Like
Reactions: Wer
Toppen