Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tips på sparkling wines i studiesyfte

merlotsmile

Medlem
Jag dricker väldigt lite mousserande och ser verkligen fram emot få lite mer koll på detta område iom nästa kurs på Diploman. WSET föreslår nedanstående grupper att prova (se bild). Är det någon som har tips på hyfsat lättillgängliga typiska viner att prova som passar in så tar jag tacksamt emot input :)
image.jpg
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Har ingen stor erfarenhet av alla olika mousserande varianterna men vad det gäller Proseccon så rekommenderar jag Zonin Prosecco Brut. Lågt pris och med en bra Proseccostil.
 
Toppen