Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tips på vin för 500kr

Funcadelic

Medlem
Dags för julgåva i företaget och gåvor upp till 500 kr är skattefria. Franskt och vitt/rött för cirka (men max) 500 kr från SB, vad skulle ni rekommendera? Gärna något som kan drickas de närmaste åren!
 

The Wall

Medlem
Valfri årgång av Moulin Touchais, någon Champagne eller möjligen Paul Jaboulet Côte Rôtie Les Jumelles. Det finns även några Meursault som kvalar in under beloppsgränsen, sannolikt bra, men frågan är om de är lika kul som en MT.
 

buteljen

Medlem
Om du vill gå utanför fyrkanten så finns det några riktigt trevliga 40-åriga halvsöta godingar.

Garanterat drickfärdiga! :D
80-talarna hos Mouline Touchais var väl dock inte så superbra. Har iofs bara druckit 83an av de som dyker upp i din länk och den var inte så kul tycker jag. Tänkte rekommendera 97-an som har extra mycket härlig botrytis i sig och är en av de fem bästa årgångarna senaste 100 åren, men den har tyvärr gått upp från 479 till 659 sedan jag köpte en låda av den i november förra året.
 
Last edited:

LarsW

Medlem
80-talarna hos Mouline Touchais var väl dock inte så superbra. Har iofs bara druckit 83an av de som dyker upp i din länk och den var inte så kul tycker jag. Tänkte rekommendera 97-an som har extra mycket härlig botrytis i sig och är en av de fem bästa årgångarna senaste 100 åren, men den har tyvärr gått upp från 479 till 659 sedan jag köpte en låda av den i november förra året.
Jag har inte druckit 83an, däremot 82an som jag tyckte var fin. Sen inget väldigt komplicerat vin men tillräckligt friskt fortfarande.
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Problemet är väl att BS tar för lång tid om flaskorna ska vara framme innan jul. Då blir et inte så mycket att välja på.
 

Jos

Medlem
Dags för julgåva i företaget och gåvor upp till 500 kr är skattefria. Franskt och vitt/rött för cirka (men max) 500 kr från SB, vad skulle ni rekommendera? Gärna något som kan drickas de närmaste åren!
Givetvis bubbel! Denna är perfekt som ge-bort, - snygg flaska och gott!
 

Johan L

Medlem
Nej det kan man inte så det är helt okej ur besksttningningsperspektiv:)

Sedärja, det kunde man visst inte. Var nästan säker på att det var så förr i tiden, i linje med att man inte ska "tvingas" köpa alkohol för att få ut värdet på ett presentkort, men antagligen minns jag bara fel :rolleyes:
 
Toppen