Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tips på vin till buffé

Essle

Medlem
Nästa helg blir det födelsedagskalas med sydfransk buffé inkluderande örtkyckling, lamm, kalv, lax och diverse sallader. Har inte fixat drickat ännu och lär köpa både öl, mousserande och stilla vin. Öl känns ointressant så låt oss fokusera på vinet. Kommer bli hyfsat stora volymer så prisklass max 150 känns rimligt. Behöver också finnas på bolaget och inte i BS då jag inte hinner beställa.

Så släng fram era bästa tips på bra buffeviner nu!
 
Pongracz som billigt bubbel är bra, Marquez de Murrieta brukar vara bra och rioja brukar vara omtyckt, även om jag inte är helt övertygad om den aktuella årgången. Sen finns ju forumbekantingar som livio Pavese, chateau bouscasse t.ex som levererar till hyfsad peng.

George Breuer 120-ish Riesling brukar vara bra, vill man ha nått med lite sötma finns t.ex kloster eberbach Riesling kabinett

Liten hjärndump på sånt som brukar gillas av både mig och grannar
 
Toppen