Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Transportera vinlagringsskåp liggandes?

JonasBo

Medlem
Är i färd att köpa beg vinlagringsskåp och planerar transporten. Vet att vinkylar är känsliga att transporteras liggande men är det samma sak med vinlagringsskåp?
 

Niclas

Medlem
Jag har flyttat vinkyl liggandes med gott resultat, dock är det jätteviktigt att vänta någon dag med att starta kylen efter den placerats, detta för att vätskan skall rinna tillbaka. Tänk på att säkra hyllorna med strips eller annat innan transporten.
Absorptionsskåp vet jag inget om dock.
Ta det säkra före det osäkra och ring någon i tillverkarens återförsäljarled och fråga.
 
Mitt nya vinlagringsskåp levererades liggandes pga en transportfirma som var riktigt dålig :( Till och med pallen va fastsatt i botten av paketet men ändå hade de lagt den ner! :eek: Återförsäljaren sa att jag skulle ställa upp det och låta det stå uppe i 2-3 dagar innan jag drog igång det. Det har fungerat bra än så länge!
 
Toppen