Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tre Bicchieri vs. vinbetyg

Bastardo

Medlem
Hur mycket vikt lägger ni på Gambero Rossos betyg Tre Bicchieri i era vinval av italienska kvalitetsviner?
Jag försöker ta hänsyn till det i den mån det är praktiskt genomförbart, men jag litar ändå ganska mycket på recensioner av ’namnkunniga exponenter’. Ofta finns det inte så många viner som har klarat att förtjäna just betyget Tre Glas, då blir det svårare att välja ett fullgott vin som motsvarar de krav man har för ett visst vin.
Att några viner har fått högt betyg internationellt utan att ha fått Tre Glas, kan bero eventuellt på typicitet. Eller vad tror ni annars kan vara bakomliggande orsak för att de inte får det?
Så mycket har jag förstått alla fall, att det brukar vara Barolo som får de flesta Tre Bicchieri av alla italienska kvalitetsviner.
Ni som är duktiga på italienska viner, spinn gärna vidare i ämnet och berätta för oss vanliga dödliga hur ska man resonera! :)
 
Toppen