Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tro det eller ej – finewines.se har uppnått skribentstatus.

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Det är faktiskt en ganska stor grej, där ni alla som skriver, interagerar och läser på forumet kan ta åt er äran.
Jag har idag spenderat ett antal timmar i källaren på Systembolagets huvudkontor, det är där de har placerat provningsrummet, och kört genom vinerna som lanseras i juli.
Jag är lite rostig, jag har inte varit på någon journalistprovning på ungefär tolv år, men det ska nog gå att komma igång igen. Jag har struntat i poängsättning den här första svängen, jag ska bättra mig framöver. Jag lovar.
Om vi i framtiden kan utöka antalet provare får vi se. Men det skulle vara kul med ett par, eller kanske till och med tre olika röster som bedömer vinerna här på forumet.
Vi hörs vidare,
Jimmy
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Vad roligt! Testar man allting blint på en sådan sortimentsprovning hos SB? Jag antar att det inte är blint med tanke på alla generiska smakbeskrivningar som skribenter i diverse tidningar publicerar...
 

Mattias Schyberg

Administratör
Det är faktiskt en ganska stor grej, där ni alla som skriver, interagerar och läser på forumet kan ta åt er äran.
Jag har idag spenderat ett antal timmar i källaren på Systembolagets huvudkontor, det är där de har placerat provningsrummet, och kört genom vinerna som lanseras i juli.
Jag är lite rostig, jag har inte varit på någon journalistprovning på ungefär tolv år, men det ska nog gå att komma igång igen. Jag har struntat i poängsättning den här första svängen, jag ska bättra mig framöver. Jag lovar.
Om vi i framtiden kan utöka antalet provare får vi se. Men det skulle vara kul med ett par, eller kanske till och med tre olika röster som bedömer vinerna här på forumet.
Vi hörs vidare,
Jimmy
Kul att äntligen få snurr på verksamheten och att vi äntligen kan skicka lite reportrar till lejonkulan i Kungsträdgården. Vi har ju ett gäng hungriga vargar som kan hjälpa till i Stockholm. Själv så bor jag lite fel för det – annars hade jag varit jäkligt på. :)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Vad roligt! Testar man allting blint på en sådan sortimentsprovning hos SB? Jag antar att det inte är blint med tanke på alla generiska smakbeskrivningar som skribenter i diverse tidningar publicerar...
Det är nog endast @Hans Artberg som provar blint i dessa sammanhang. Vinerna står oblindat så vitt jag har förstått, så det krävs att man själv ser till att göra det blint.

Å andra sidan så blir det aldrig mer än halvblint oavsett, då listorna på vad som kommer finnas med skickas ut i förväg.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Vad roligt! Testar man allting blint på en sådan sortimentsprovning hos SB? Jag antar att det inte är blint med tanke på alla generiska smakbeskrivningar som skribenter i diverse tidningar publicerar...
Gud nej. Allt står öppet. Det vita täcks av ganska dåliga kylare. Men det är så öppet, så öppet.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Kul att äntligen få snurr på verksamheten och att vi äntligen kan skicka lite reportrar till lejonkulan i Kungsträdgården. Vi har ju ett gäng hungriga vargar som kan hjälpa till i Stockholm. Själv så bor jag lite fel för det. :)
Kommer bli svårt att få in fler människor i dagsläget, men vi får se vad framtiden bjuder. Vi tuffar på så länge.
 
Det är nog endast @Hans Artberg som provar blint i dessa sammanhang. Vinerna står oblindat så vitt jag har förstått, så det krävs att man själv ser till att göra det blint.

Å andra sidan så blir det aldrig mer än halvblint oavsett, då listorna på vad som kommer finnas med skickas ut i förväg.
Om man avstår att kolla mejlutskicken (plus "tittar i taket" när man häller upp) blir det helblint...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Om ni hittar en parhäst att jobba med så kan ni ju turas om att välja viner. :)

Bra jobbat dessutom! :D
Idealiskt skulle jag vilja ha tre röster på forumet. Det skulle vara kul. :) Svårt att hitta folk som jobbar idéellt bara.

Sen är jag osäker på hur många Systembolaget tillåter från en och samma avsändare. Vi kör såhär ett tag så kollar vi vidare om ett gäng månader.
 

Bastardo

Medlem
Superläckert, Jimmy! Oerhört starkt jobbat. Ska bli intressant att följa på sikt hur det hela utvecklar sig. :)
Du kan kanske kopiera lite Hans Artberg och ta med bara de viner som du tycker får alla fall godkänt! Plonket kan du skippa … ;) Tror inte någon kommer att klaga!
 
Toppen