Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tryckkokare

kayaker

Cyklist
Jag tänkte att jag skulle spara lite tid och energi vid bl.a. långkoken och tänkte investera i en tryckkokare.
Vad har ni för erfarenheter av olika tryckkokare?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Tryckkokare

Ingen som helst, men jag MÅSTE ha en! Vilken fantastisk uppfinning.

Koka långt snabbt.... Fucking utopia!

Ledsen för bristen på input, men jag hoppas att någon annan här är kompetent nog att hantera detta.
 
Trådskapare
kayaker

kayaker

Cyklist
SV: Tryckkokare

Lando skrev:
Visste inte att man kunde göra långkok i en sån, köp en och rapportera bums!
Jajemen. Enligt expertisen och en kompis så blir även risotton kanonfin i en tryckkokare. Tyvärr har kompisen fått sin speciallevererad av en kollega från Italien så den modellen är inte så lätt för mig att få tag på.
 

vintjej

Medlem
SV: Tryckkokare

Jag fick en av svärmor för några år sedan. WMF heter den har jag för mig.
Det enda jag inte gillar med en är att den bara rymmer 3 l och måste passas. Handtaget och detaljerna känns lite plastiga. Jag skulle vilja ha en sådan där som inte har en liten plastknopp med ringar man måste kolla.
Annars älskar jag den. Man kokar en kyckling som lossnat från benen på 15 min. Grytor tycker jag tar lite längre tid än vad det står i bruksanvisningen, men på 45 min brukar köttet vara lika mört som om man har kokat det i 3 timmar.
Fattar inte alls varför tryckkokare inte används mer. Det är en genialisk upffinning.
 

vintjej

Medlem
SV: Tryckkokare

Så har jag gått och köpt den tryckkokare jag varit och klämt och känt på i säkert ett års tid (som rymmer 7 l).
Det innebär att jag pensionerar min WMF-tryckkokare. Kan någon vara intresserad av en bättre begagnad tryckkokare?Den rymmer 4,5 l och kostar 1495 ny.
 
Trådskapare
kayaker

kayaker

Cyklist
SV: Tryckkokare

vintjej skrev:
Så har jag gått och köpt den tryckkokare jag varit och klämt och känt på i säkert ett års tid (som rymmer 7 l).
Det innebär att jag pensionerar min WMF-tryckkokare. Kan någon vara intresserad av en bättre begagnad tryckkokare?Den rymmer 4,5 l och kostar 1495 ny.
1395 spänn enligt prisjakt men hur långt räcker 4,5l när man äter som en häst? ;)
Jag är iallafall intresserad.
Av ren nyfikenhet: Vad uppgraderade du till?
 

vintjej

Medlem
SV: Tryckkokare

kayaker skrev:
1395 spänn enligt prisjakt men hur långt räcker 4,5l när man äter som en häst? ;)
Jag är iallafall intresserad.
Av ren nyfikenhet: Vad uppgraderade du till?

Ah, jag kollade bara snabbt i affären. Finns säkert för 1395 också.:)
Jag köpte en italiensk sak som heter Mepa.
 
Toppen