Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Unna dig själv en julklapp! (vinlagringsskåp säljes)

Waruda

Medlem
På grund av flytt (och synpunkter från min fru) säljer jag mitt vinlagringsskåp som jag köpte i juli förra året. Det är ett Climadiff Avintage AV176A+. Här kommer lite fakta:
Skåpet ska klara 178 flaskor, men det är under idealiska förhållanden (typ bara Bordeaux).
Kylning mha kompressor (vibrationsdämpad)
Energiklass A+ (en hel del skåp, även kompressorskåp, har B)
Ljudnivå: 38 dB
Vikt: ca 60 kg
Mått (bredd x djup x höjd) 62 x 71 x 145
Själva skåpdelen är 68 djup, sen tillkommer handtag framåt och kanske 3 cm bakom för ”gallret”. Det Climadiff (i länken) kallar längd kallar jag bredd, och det måttet är alltså 62 cm.

Det medföljer som standard 3 hyllor:
2 st Premium
1 st Collector
Utöver det har jag köpt 2 st Modulpelli som förstås följer med. Modulpelli kan anpassas för olika flaskor. Tyvärr håller den inte riktigt ”inställningen” så jag har limmat dem för skumpa.

Jag har uttalat mig här på finewines och tyckt att finishen på skåpet är dålig. Det står jag fast vid. Det är inget jag skulle ha i vardagsrummet. Funktionen är däremot mycket bra. Det är tyst och gör sitt jobb.

Här är en annan kille som har recenserat modellen.

Priset då? Just den här modellen säljs inte längre i Sverige verkar det som. Den låg enligt Prisjakt och pendlade mellan 12500 kr och 14000 kr. Jag betalade 12565 kr (kvitto finns) exkl extra hyllor.
Jag säljer det nu för 7200 kr. Det finns på Östermalm i Stockholm. Tyvärr kan jag inte hjälpa till med transport eller att bära. Det går dock in i hissen!

Hör av dig om du vill komma och titta eller om du har några frågor!

GR011793.JPG

GR011795.JPG

GR011796.JPG
 
Toppen